هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
سعیدی:

نظام آموزشی معیوب است و باید اصلاح شود/ هنر در نظام آموزشی بی‌ارزش است

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نظام آموزشی معیوب است و کسانی که در ارتباط با نظام آموزشی برنامه‌ریز هستند باید این واقعیت تلخ را بپذیرند که نظام آموزشی صرفا یک نظام مدرک‌سازی و تئوریک، بدون توجه به موضوعات مهمی مثل هنر، کتاب‌خوانی و اجتماع‌پذیری است.
سه‌شنبه 28 اسفند 1397 ساعت 16:03
نظام آموزشی معیوب است و باید اصلاح شود/ هنر در نظام آموزشی بی‌ارزش است عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نظام آموزشی معیوب است و کسانی که در ارتباط با نظام آموزشی برنامه‌ریز هستند باید این واقعیت تلخ را بپذیرند که نظام آموزشی صرفا یک نظام مدرک‌سازی و تئوریک، بدون توجه به موضوعات مهمی مثل هنر، کتاب‌خوانی و اجتماع‌پذیری است. https://cdn.icana.ir/d/019/201902100865978440.jpg نظام,آموزشی,معیوب,است,و,باید,اصلاح,شود/,هنر,در,نظام,آموزشی,بی‌ارزش,است Icana

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه یک واقعیت تلخ این است که نظام آموزشی ما معیوب است گفت: این نظام معیوب باید اصلاح شود و کسانی که در ارتباط با نظام آموزشی برنامه‌ریز هستند باید این واقعیت تلخ را بپذیرند که نظام آموزشی صرفا یک نظام مدرک‌سازی و تئوریک، بدون توجه به موضوعات مهمی مثل هنر، کتاب‌خوانی و اجتماع‌پذیری است و اینکه مهارت‌های زندگی را به افراد یاد دهد، یک واقعیتی است که اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: البته برخی از این موارد در دروس وجود دارد اما بودن آنها در درس به این معنی نیست که آموزش دادن آن یک آموزش کیفی است. دانش‌آموز مطالب را فقط برای امتحان دادن حفظ می‌کند و بعد از امتحان کتاب را کنار می‌گذارند. این مشکل اصلی است که باید درباره آن تجدید نظر صورت گیرد.

نظام آموزشی به هنر بها نمی‌دهد

وی در پاسخ به اینکه چرا هنر در مدارس بی‌ارزش شده و یا برخی از هنرستان‌ها در استان‌ها کم است تصریح کرد: به نظر بنده برخی از هنرستان‌ها حتی تعطیل شده است و علت بی‌ارزش بودن هنر این است که نظام آموزشی اصلا به هنر بها نمی‌دهد و در جامعه شرایطی پیش آمده که یک نوع رقابت ناسالمی وجود دارد و همه خانواده فکر می‌کنند که فرزندشان باید پزشک شود. یک زمانی مهندسی عمران در رشته ریاضی فیزیک بورس بود و همه می‌خواستند مهندس شوند و یا در رشته انسانی دنبال حقوق و جغرافیای برنامه‌ریزی شهری بودند و در تجربی نیز به دنبال پزشکی هستند.

برخی افراد در مشاغل بی‌ارتباط با مدرک دانشگاهی کار می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حال حاضر جامعه از تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مذکور به جز برخی از رشته‌های پزشکی اشباع شده است لذا نظام آموزشی باید این موضوع را اصلاح کند. بسیاری از افرادی که در حرفه‌ها و شغل‌های مختلف فعالیت می‌کنند مدرک دانشگاهی دارند. به عنوان مثال راننده تاکسی یا فرش فروش و یا نجار مدرک دانشگاهی غیرمرتبط دارند و علت آن معیوب بودن نظام آموزشی است که فقط مدرک‌سازی می‌کند و افراد روی سابقه غلطی که اتفاق افتاده به سمت رشته‌های خاص می‌روند که بعد از فارغ‌التحصیلی شغل مرتبط پیدا نمی‌کنند و مجبور می‌شوند شغل دیگری را انتخاب کنند.

اگر نظام آموزشی اصلاح نشود برخی از رشته‌ها مثل هنر بی‌ارزش باقی می‌ماند

سعیدی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا واقعیت‌های موجود را متوجه شویم و به نسبت آنها امور را اصلاح کنیم گفت: اگر نظام آموزشی اصلاح نشود همین شرایط ادامه پیدا خواهد کرد. علت اینکه شاهد کمبود هنرستان‌ها و بی‌ارزشی هنر در مدارس هستیم این است که زمانی که فردی در یک خانواده در رشته هنر قبول شده باشد، همه با یک دید خاصی به او نگاه می‌کنند و احساس می‌کند که تحقیر می‌شود.

هر کسی توانایی جداگانه‌ای دارد که باید شکوفا شود

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: خداوند هر کسی را برای کار خاصی خلق کرده است همه را برای یک استعداد واحد خلق نکرده است. استعدادها، توانمندی، توانایی‌های مختلف و ظرفیت‌های مختلف در افراد نهفته است و هر کسی با توجه به این استعدادها علاقه دارند که آن را شکوفا کنند اما زمانی که جامعه و نظام آموزشی شرایط دیگر را به افراد تحمیل می‌کند نتیجه آن این می‌شود که هنر بی‌ارزش شود./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000