خبرگزاری خانه ملت

هدر موبایل
1398/01/05 08:09:00
سرویس اجتماعی
محمودی شاه‌نشین:

شهرداری تهران باید در سال جدید توسعه حمل‌ونقل ریلی را در دستورکار قرار دهد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، گفت: شهرداری تهران باید در سال ۹۸ بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل ازطریق مترو و توسعه خطوط ریلی در حومه تهران را در سرفصل اقدامات خود قرار دهد.
شهرداری تهران باید در سال جدید توسعه حمل‌ونقل ریلی را در دستورکار قرار دهد عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، گفت: شهرداری تهران باید در سال 98 بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل ازطریق مترو و توسعه خطوط ریلی در حومه تهران را در سرفصل اقدامات خود قرار دهد. https://cdn.icana.ir/d/019/201801104583929930.jpg شهرداری,تهران,باید,در,سال,جدید,توسعه,حمل‌ونقل,ریلی,را,در,دستورکار,قرار,دهد Icana

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در بیان اقداماتی که شهرداری تهران باید در سال 98 در دستورکار خود قرار دهد، گفت: موضوعی که باید آقای حناچی در سال 98 بدان توجه کند بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل از طریق مترو و توسعه خطوط ریلی در مناطق حومه تهران است که باید در سرفصل اقدامات خود قرار دهد.

شهرداری باید به سمت تعیین جایگزینی برای خودروهای شخصی حرکت کند

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری باید به سمت پیدا کردن جایگزینی برای خودروهای شخصی حرکت کند و در این رابطه فکر بیشتری شود، همچنین از روش کشورهای موفق که سال‌ها با معضل ترافیک و آلودگی هوا مواجه بوده‌اند و توانسته اند آنها را رفع کنند، به عنوان الگویی برای این بخش استفاده کند و ضمن مطالعه از نظر مشاوران نیز در جهت نوآوری در حوزه کنترل ترافیک استفاده شود.  

وی یادآور شد: بی‌تردید آقای حناچی هم فردی عملگرا بوده و هم از دانش فنی و تخصص لازم در حوزه شهری برخوردار است و می‌تواند برای برون‌رفت از ترافیک و آلودگی هوا به عنوان دو معضل مهم تهران تدبیری بیندیشد.

رویکرد کنونی شهرداری برای کاهش ترافیک بازدارندگی ندارد

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نوع و رویکردی که در جهت کاهش ترافیک طراحی شده، به این صورت که شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک با پرداخت عوارض فراهم می‌شود، بازدارندگی ندارد، چرا که افراد با هر خودرویی فقط ثبت کرده و بعد از مراجعه مبلغ تعیین‌شده برای آن را تسویه می‌کنند که این روش باعث افزایش تعداد بیشتری خودرو به این محدوده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: شاید این راهکار از نظر تئوری خوب باشد، اما در عمل به دلیل اینکه وعده‌ای بوده که قرار است در آینده محقق شود، راننده تحریک می‌شود که هر روز به محدوده طرح ترافیک وارد شود، بنابراین این روش دارای نقص برنامه‌ریزی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در رابطه با کنترل طرح ترافیک افسران راهنمایی و رانندگی را حذف کرده و تنها به تعدادی دوربین بسنده کرده‌ایم که تخلفات را ثبت کنند و روزی تبدیل به درآمدی شود که بخشی از مشکلات شهر را بتوان با آن رفع کرد، ضمن اینکه وقتی تمام افراد بتوانند طرح ترافیک بخرند، باعث افزایش حجم ترافیک در پایتخت می‌شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet