هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
اولاد قباد:

مدارس کشور مربی قرآن، هنر، تربیت بدنی و مشاور تحصیلی ندارند

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه مدارس کشور از کمبود مربی قرآن، هنر، تربیت بدنی و مشاور تحصیلی جهت استعدادیابی دانش‌آموزان رنج می‌برند.
سه‌شنبه 28 اسفند 1397 ساعت 08:07
مدارس کشور مربی قرآن، هنر، تربیت بدنی و مشاور تحصیلی ندارند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه مدارس کشور از کمبود مربی قرآن، هنر، تربیت بدنی و مشاور تحصیلی جهت استعدادیابی دانش‌آموزان رنج می‌برند. https://cdn.icana.ir/d/019/201902103836611376.jpg مدارس,کشور,مربی,قرآن،,هنر،,تربیت,بدنی,و,مشاور,تحصیلی,ندارند Icana

فریده اولادقباد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود معلم هنر در مدارس و مغفول ماندن این رشته گفت: در آموزش و پرورش حدود 40 هزار نیروی مشاور نیاز است درحالی که 12 هزار تا داریم و 28 هزار نیروی مشاور نیاز است چراکه این مشاوران کمک به استعدادیابی دانش‌آموزان می‌کنند تا دانش‌آموز بداند کدام رشته را انتخاب کند و اگر دانش‌آموز با اختلالات یادگیری و رفتاری خاصی مواجه است، مشاور می‌تواند آن را تشخیص داده و پیشگیری کند.

مشاوران در مدارس به استعدادیابی جهت هدایت تحصیلی و پیدا کردن اختلالات یادگیری دانش آموزان و پیشگیری از رفتارهای پرخطر کمک کننده هستند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل استعدادیابی جهت هدایت تحصیلی و پیدا کردن اختلالات یادگیری دانش‌آموزان و یا در حوزه رفتاری در جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر و اجرای طرح‌های مدرسه مروج سلامت می‌توانند موثر باشند. بنابراین به 28 هزار نیروی مشاور نیاز داریم.

وی با بیان اینکه کمبود مربی تربیت بدنی در سطوح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نیز در مدارس وجود دارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های نشاط اجتماعی دانش‌آموزان، مربی ورزش است که می‌تواند در رشته‌های ورزشی، دانش آموزان را استعدادیابی کند تا بدانند کدام ورزش حرفه‌ای را دنبال کنند.

مربی هنر باید استعداد دانش‌آموزان را شکوفا کند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه باید ذوق هنری دانش‌آموزان شکوفا شود و از حالت بالقوه به بالفعل برسد، نیازمند مربی هنر نیز هستیم یعنی هر دانش‌آموز استعدادهای خاص هنری خود را دارد به عنوان مثال فردی در طراحی یا نقاشی و یا خطاطی و حتی بازیگری و معماری می‌تواند استعداد داشته باشد به همین دلیل اگر مربی هنر در مدارس وجود داشته باشد، می‌تواند به شکوفا شدن استعدادها و بالفعل شدن آنها کمک کند.

مربی قرآن حرفه‌ای در مدارس ابتدایی وجود ندارد

اولاد قباد با ابراز امیدواری از جذب دانشجو معلمان که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شود گفت: آموزش و پرورش باید این افراد را از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب کند. این نهاد باید علاوه بر دبیران آموزشی  که نیاز است، مربی ورزش، هنر و مشاوران تحصیلی را برای حضور در مدارس جذب کند. مدارس نیز نیازمند حضور این افراد هستند. البته مربی قرآن حرفه‌ای نیز کم داریم و بسیاری از دانش‌آموزان با روخوانی و روان‌خوانی نیز مواجه هستند بنابراین به مربی قرآن نیز احتیاج است. متاسفانه در دوره ابتدایی معلمی که درس‌های دیگر را تدریس می‌کند، قرآن را نیز آموزش می‌دهد درحالی‌که در راهنمایی و متوسطه دوم مربی قرآن دارند اما در مقطع ابتدایی به مشاوران تحصیلی، مربیان تربیت بدنی، مربی قرآن و مربی هنر نیاز است.

مشاوران تحصیلی فقط  در دوره متوسطه اول متمرکز شدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید نیاز سنجی کند تصریح کرد: مشاوران تحصیلی فقط به دوره متوسطه اول متمرکز شدند و در ابتدایی و متوسطه دوره دوم کمبود مشاور وجود دارد. آموزش و پرورش باید نیازسنجی کند و بر اساس آمایش سرزمینی، استانی و جنسیت مربیان تربیت بدنی، قرآن، هنر و مشاور را جذب کند. آمایش جنسیت باید اینگونه باشد که هر دو جنس زن و مرد را جذب کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: مربی تربیت بدنی برای شادابی و نشاط و استعداد یابی حرفه‌ای در آینده، مربی هنر برای اینکه استعدادهای بالقوه را به بالفعل دربیاورد و مربی قرآن برای اینکه ما یک کشور مسلمان هستیم و دانش آموزان نیازمند مربی قرآن حرفه‌ای برای آموزش روخوانی و روان‌خوانی هستند، نیاز داریم./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000