هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
حسینی کاشانی:

حفظ انقلاب و راه شهدا مهمترین هدف راهیان نور است

سرویس فرهنگی
یکشنبه 4 فروردین 1398 ساعت 16:40
حفظ انقلاب و راه شهدا مهمترین هدف راهیان نور است رئیس ستاد راهیان نور مرکز بسیج قوه مقننه گفت: مهمترین هدف راهیان نور این است که  انقلاب و راه شهدا را بتوانیم حفظ کنیم  و این اهداف را به نسل بعدی منتقل کنیم. https://cdn.icana.ir/d/019/201703105209584727.jpg حفظ,انقلاب,و,راه,شهدا,مهمترین,هدف,راهیان,نور,است Icana

سید محمد حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، درباره عملکرد اردوی راهیان نور مرکز بسیج قوه مقننه گفت: طبق سنوات گذشته، کاروانی متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های برخی نمایندگان و همچنین پرسنل خدوم مجلس برای بازدید از یادمان‌های شهدای دفاع مقدس از تاریخ 28 اسفندماه 97 تا 3 فروردین ماه 98 به سوی مناطق جنگی اعزام شدند.
رئیس ستاد راهیان نور مرکز بسیج قوه مقننه افزود: فعالیت‌های مختلفی از جمله برنامه‌های فرهنگی و معنوی در این کاروان صورت گرفته است. ستادی به نام ستاد اردویی راهیان نور تشکیل شده که متشکل از چند کمیته شامل کمیته نیروی انسانی، عملیات، فرهنگی و پرورشی، بودجه و مالی و نظارت و بازرسی است که هر کدام در حیطه خود وظایفی را انجام دادند و فرایند نهایی این کمیته‌ها همان نتیجه‌ای است که در اردو از آن بهره مند شدیم.

فعالیت‌های کلیه پرسنل ستاد راهیان نور فی‌سبیل‌الله است

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه راهیان نور که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت شهادت نیست ، تصریح کرد: این سخنان ماموریت راهیان نور را مخصوص  و تکلیف را مشخص می‌کند و می‌توانیم اینگونه مسیر را مشخص کنیم که با تکیه بر این پیام مهم مقام معظم رهبری، هدف نهایی راهیان نور مشخص می‌شود. علاوه بر عملکرد فی سبیل الله کلیه پرسنل ستاد که کارشان برای رضای خدا و شادی شهدا است، هدف را کاملا مشخص می‌کند و آرمان‌های انقلاب و راه شهدا را حفظ می‌کنیم.

هدف راهیان نور حفظ انقلاب و راه شهدا است و باید به نسل بعد منتقل شود

معاون عملیات مرکز بسیج قوه مقننه با اشاره به اینکه مهمترین هدف راهیان نور این است که  انقلاب و راه شهدا را بتوانیم حفظ کنیم اظهار داشت: باید بتوانیم این اهداف را به نسل بعدی منتقل کنیم و عملکرد خوبی را انجام داده و انعکاس آن را در نسل جدید ببینیم. چراکه یاد شهدا نباید از ذهن و قلب جوانان این آب و خاک دور شود لذا تمام سعی خود را انجام دادیم که زائران را در مسیری سوق دهیم که نزدیک به روحیات مذهبی باشد و سعی می‌کنیم که همان فرایند بسیجی‌های جنگ را با پوشش نظامی، چفیه، کلمات و اشعار زیبا و حماسی، سخنرانی‌ها و روضه‌هایی که از سوی روحانی مجموعه کاروان صحبت می‌شود اجرا کنیم علاوه بر آن سعی می‌کنیم تا از روایت‌هایی که راویان جبهه و جنگ بیان می‌کنند استفاده شود تا نتیجه خوبی از اردو گرفته شود.

موقعیت شهادت شهید آوینی مورد بازدید قرار گرفت

حسینی کاشانی تصریح کرد: سال‌های قبل به مناطق جنگی جنوب خوزستان رفته بودیم و امسال از مناطق شمال خوزستان که متشکل از مناطق عملیاتی فتح‌المبین و فکه است بازدید کردیم. همچنین مکانی که روایت‌گر فتح و راوی 8 سال دفاع مقدس شهید آوینی است در مسیر بازدید بود. منطقه عملیاتی نزدیک به منطقه چذابه و معروف به کانال کمیل نیز مورد بازدید قرار گرفت. در تنگه چذابه نیز بیشترین فعالیت‌های منافقان و تاثیر ستون پنجمی‌ها داخل ستون مرزی و لشگرهای مختلف مثل سپاه و ارتش وارد می‌شدند. در آن زمان دشت چذابه یک مکان مهم و استراتژیک برای رزمندگان بود چراکه منافقان با پوشش خودی و کلام ایرانی خیلی راحت با بسیجیان ارتباط می‌گرفتند و به ستون‌های نظامی مطالب را کسب می‌کردند و در نیزارها و دشت چذابه ارتباطات را رد می‌کردند. همه این بازدیدها برای آشنایی زائران با نوع منطقه و فرایند این کانال‌ها صورت گرفته و از سخنان روایت‌گران جنگ استفاده کردیم.

بازدید از مزار حضرت دانیال و مزار علی ابن مهزیار در اهواز

وی افزود: غیر از مناطق جنگی، مناطق تاریخی از جمله چغازنبیل و مناطق زیارتی مثل مزار حضرت دانیال و مزار علی ابن مهزیار در اهواز مورد بازدید قرار گرفت. برای اینکه یک فرایند بهتری در موضوعات اردویی داشته باشیم، از تجهیزات نظامی و هوایی مستقر در پادگان شکاری دزفول نیز بازدید داشتیم.

اجرای پرواز نمایشی دو فروند از جنگنده‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران

رئیس ستاد راهیان نور مرکز بسیج قوه مقننه گفت: شانس خوبی که زائران داشتند این بود که نوبت پروازی که قهرمانان هوایی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی چهارم شکاری داشتند، مصادف با همان روزی بود که کاروان را برده بودیم و برای کلیه زائران پرواز نمایشی داشتند به طوری که دو فروند از جنگنده‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران نمایش بسیار زیبایی اجرا کردند و طبق گفته امیر فرمانده پایگاه چهارم شکاری این فرایندهایی که اجرا شده فرایندهای مرحله‌ای هجوم هوایی، بمباران  و نشست استراتژیکی هواپیماها بود که در 3 مرحله نمایش داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: روز اول یادمان‌های فتح المبین مورد بازدید قرار گرفت. بعد از ظهر همان روز به پادگان دوکوهه رفته که از راویان مستقر هر دو منطقه استفاده کردیم. صبح روز دوم برنامه سیاحتی شامل بازدید از منطقه تاریخی چغازنبیل و بعد از ظهر نیز بازدید از پایگاه هوایی دزفول را داشتیم که هم‌زمان هم از نمایشگاه و هم از پرواز هوایی خلبان تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی در پایگاه چهارم شکاری شهید وحدتی بازدید داشتیم. در روز سوم از محور فکه به ترتیب موقعیت‌های  شهید اسکندرلو، شهید آوینی و قتلگاه 120 شهید کانال کمیل و چذابه مورد بازدید قرار گرفت و از فضای معنوی و روایت‌گری روایت‌گران حاضر در منطقه استفاده کردیم. روز چهارم کاروان به پادگان محمودوند در اهواز هدایت شد و از شهدای تفحص شده‌ای که آنجا استقرار داشتند بهره بردیم و در بعد ازظهر همان روز به سمت تهران حرکت کردیم.

مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های اردوی راهیان نور بود

معاون عملیات مرکز بسیج قوه مقننه خاطرنشان کرد: در طول سفر تمام این بازدیدها به صورت دسته جمعی و با ذکر نوحه و صلوات صورت گرفت و برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده که شامل تبلیغ محیطی محل اسکان کاروان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، نماز جماعت، مداحی و جشن ولادت حضرت علی(ع) با حضور مسئولان شهرستان شوش است. سعی کردیم در ایامی که در اردو بودیم از بین دوستان و خانواده‌ها در روز تولد یا سالروز ازدواج آنها برای انگیزه دادن و شاد کردن دل زائران، جشن خودمانی با صرف شیرینی و کیک برگزار شود که همان جا به رسم جبهه و جنگ مراسم ساده‌ای را اجرا کردند و بسیار لذت‌بخش و جذاب و پر خاطره بود./