هدر موبایل
1398/02/14 16:43:31
سرویس فرهنگی
خانلری:

هویت‌بخشی به دانش‌آموزان گامی برای ارتقاء سطح آگاهی ملی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برنامه آموزش و پرورش برای هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را گامی مثبت در جهت کمک به ارتقاء سطح آگاهی ملی دانست.
هویت‌بخشی به دانش‌آموزان گامی برای ارتقاء سطح آگاهی ملی است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برنامه آموزش و پرورش برای هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را گامی مثبت در جهت کمک به ارتقاء سطح آگاهی ملی دانست. https://cdn.icana.ir/d/019/58095.jpg هویت‌بخشی,به,دانش‌آموزان,گامی,برای,ارتقاء,سطح,آگاهی,ملی,است Icana

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت از اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مهمترین اهداف در آموزش و پرورش هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان است، گفت: هویت‌بخشی به نسل جوان یکی از اهدافی بوده که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند و در اسناد بالادستی بدان اشاره شده است، بنابراین یکی از دغدغه‌های کنونی جامه عمل پوشاندن به این مهم است.

هویت‌بخشی به دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های مهم کشور است

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید هویت‌بخشی به دانش‌آموزان گامی در جهت کمک به ارتقاء سطح آگاهی ملی است، بنابراین توجه به این مهم در حوزه آموزشی یکی از اولویت‌های مهم کشور است که در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

معلمان الگوی مهمی برای دانش‌آموزان در شکل‌گیری هویتشان هستند

وی تصریح کرد: توجه به هویت‌بخشی در سطح ملی به ویژه در حوزه آموزشی کشور از برنامه‌هایی است که واقعا بدان نیاز داریم و یکی از مهم‌ترین عوامل نیل به این هدف نیز دیدگاه، نوع تفکر و منش معلمان است که می‌تواند الگویی برای دانش‌آموزان کشور قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: اگر معلمی به این امر معتقد باشد که باید سطح آگاهی ملی و مذهبی دانش‌آموزان را ارتقا دهد، طبیعی است که در این راستا هم حرکت کرده و نوع تفکر خود را به آنها القا خواهد کرد، کما اینکه اعتقادات بسیاری از ما برگرفته از دیدگاه‌های معلمانی است که به طور نامشهود از آنها کسب کردیم و با توسل بدان به این نتیجه رسیدیم که باید در مسیر ارتقای کشور و خدمت به ملت گام برداریم، بنابراین باید اجرای این برنامه را از معلمان آغاز کنیم تا در پی جهت‌گیری آنها بتوانیم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه را عملیاتی کنیم.

مطالب کتب درسی باید در راستای تحقق این هدف مورد بازنگری قرار گیرند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته مطالب کتب درسی نیز باید در این راستا مورد بازنگری قرار گیرند، همچنین نقش وسایل کمک آموزشی در این زمینه نیز غیرقابل انکار است، بنابراین باید به صورت هدفمند کتبی که می‌تواند در هویت‌بخشی به دانش‌آموزان موثر باشد را در اختیار آنها قرار دهیم./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet