ایام محرم 1398
1398/03/13 10:21:00
سرویس فرهنگی
محمدی:

تعدد دانشگاه‌ها آمار فارغ‌التحصیلان بیکار را افزایش داده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حتی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هم به سمت آموزش‌های نظری رفته‌اند، تعدد دانشگاه‌ها را علت افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار دانست.
تعدد دانشگاه‌ها آمار فارغ‌التحصیلان بیکار را افزایش داده است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حتی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هم به سمت آموزش‌های نظری رفته‌اند، تعدد دانشگاه‌ها را علت افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار دانست. https://cdn.icana.ir/d/019/201810105133881201.jpg تعدد,دانشگاه‌ها,آمار,فارغ‌التحصیلان,بیکار,را,افزایش,داده,است Icana

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات وزیر علوم مبنی بر اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان کم شده، گفت: دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان زیادی به جامعه تحویل می‌دهند ولی جامعه پذیرای آن نیست و اگرچه مشکلات کشور و سیستم اقتصاد داخلی، مساله تولید را با مشکل روبرو کرده ولی دانشگاه‌ها باید در درون خود تحول ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دانشگاه‌ها باید تغییر ماهوی و جدی در برنامه‌های خود داشته باشند و با بررسی نیازهای جامعه دانشجو تربیت کنند.

وی تاکید کرد: تعدد دانشگاه‌های کشور همچون دانشگاه‌های دولتی، علمی-کاربردی، دانشگاه آزاد، پیام نور و غیره باعث شده که در چند سال گذشته تعداد زیادی فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده‌اند ولی فاقد توان لازم برای ایجاد کارآفرینی در جامعه بوده‌اند.

حتی دانشگاه‌های مهارتی به سمت آموزش تئوریک رفته‌اند

این نماینده مجلس، مأموریت‌گرا بودن دانشگاه‌ها و تغییر سرفصل دروس دانشگاهی را عامل موثری در جلوگیری از تداوم این وضعیت دانست و توضیح داد: حتی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای هم به سمت آموزش‌های نظری رفته‌اند در حالی که آموزش‌های نظری باید تا حد مورد نیاز آموزش داده شود؛ به‌خصوص دانشگاه‌هایی که اساس کار آن بر مهارت‌آموزی بوده باید توان خود را بر مهارت در فارغ‌التحصیلان بگذارد نه آموزش تئوریک.

گرایش دانشگاه‌ها به آموزش‌های نظری به دلیل نبود امکانات و کمبود استاد

محمدی گرایش دانشگاه‌ها به آموزش‌های نظری را به دلیل نبود امکانات و تجهیزات و کمبود استاد دانست و افزود: آموزش‌های مهارتی نیازمند برنامه‌ریزی های متعدد است و باید برای آن اهتمام به خرج داد؛ همین مسئله باعث شده دانشگاه‌ها به سمت و سوی آموزش‌های نظری بروند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تعداد دانشگاه‌ها افزایش داده شد، بدون آنکه جامعه به آن نیاز داشته باشد و رشته‌هایی تدریس می‌شود که نیاز جامعه نیست؛ در حالی که دانشگاه باید در سمت و سوی نیاز جامعه حرکت کند و آموزش، ایجاد مهارت و توانایی ایجاد کار و کارآفرینی مهم است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet