هدر موبایل
1398/03/25 12:19:31
سرویس فرهنگی
فلاحتی:

میلیاردها تومان اعتبارات هوشمندسازی در مدارس خاک می‌خورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید تلقی از هوشمندسازی مدارس به تبدیل گچ و کاغذ به کامپیوتر یا تخته سیاه به تخته هوشمند تنزل پیدا کرده است.
میلیاردها تومان اعتبارات هوشمندسازی در مدارس خاک می‌خورد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید تلقی از هوشمندسازی مدارس به تبدیل گچ و کاغذ به کامپیوتر یا تخته سیاه به تخته هوشمند تنزل پیدا کرده است. https://cdn.icana.ir/d/019/201906104181126409.jpg میلیاردها,تومان,اعتبارات,هوشمندسازی,در,مدارس,خاک,می‌خورد Icana

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره چگونگی اجرای قانون هوشمندسازی مدارس در کشور گفت: هوشمندسازی مدارس، حکم سند پنجم و ششم توسعه کشور است که هر ساله در قانون بودجه سنواتی نیز تکرار می‌شود؛ بنابراین با توجه به اینکه آموزش و پرورش برای آن اعتبارات می‌گیرد  باید ارزیابی دقیقی از مراکز هوشمندسازی خود داشته باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد هستیم تلقی از هوشمندسازی به تبدیل گچ و کاغذ به کامپیوتر یا تخته سیاه به تخته هوشمند تنزل پیدا کرده و شاید گاهی هم فیلمی در کلاس پخش شود؛ متاسفانه بسیاری از مراکز آموزشی در سطح کشور، هوشمندسازی را نصب این تجهیزات تلقی می‌کنند که در بسیاری از کلاس‌ها خاک می‌خورد.

اکثر مدارس و کلاس‌ها بهره‌گیری چندانی از تجهیزات خود ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: هوشمندسازی مدارس بستری برای ارتقا و توسعه آموزش، تعلیم و تربیت است؛ یعنی حضور و غیاب دانش‌آموزان، اطلاع‌رسانی به اولیا و مربیان، استفاده از بالاترین ظرفیت‌های علمی روز دنیا، بهره‌گیری از بالاترین تجهیزات آموزشی و استفاده بیشتر از مسائل مهارتی بر اساس روش‌های نوین.

می‌توان اپلیکیشن‌هایی طراحی کرد که با اهدافی همچون ارتباط معلم با دانش‌آموز یا اولیا، تکالیف درسی، مسائل کمک آموزشی و غیره تعریف شده باشد

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش از مدارسی که به صورت پایلوت هوشمندسازی شده‌، گزارش دهد، احتمالا فقط به نصب چند کامپیوتر در کلاس‌های درس منتهی می‌شود؛ ضمن آنکه در همان مدارس هم به دنبال تاثیر و بازدهی مطلوب آن در کلاس درس نبوده‌اند؛ در حالی که وزارتخانه سالانه برای این امر بودجه می‌گیرد.

فلاحتی با بیان اینکه اکثر مدارس و کلاس‌ها بهره‌گیری چندانی از تجهیزات خود ندارند، توضیح داد: می‌توان اپلیکیشن‌هایی طراحی کرد که با اهدافی همچون ارتباط معلم با دانش‌آموز یا اولیا، تکالیف درسی، مسائل کمک آموزشی و غیره تعریف شده باشد؛ ضمن آنکه این امور در برنامه هوشمندسازی مدارس پیش‌بینی شده است.

اگر هوشمندسازی مدارس با کیفیت کنونی انجام شود، بهتر است پول آن را به گازرسانی مدارس دهیم

وی با اشاره به اینکه مجلس قانونی مترقی برای هوشمندسازی مدارس مصوب کرده، گفت: برای تجهیزات هوشمندسازی مدارس میلیاردها تومان اعتبار به آموزش و پرورش تزریق شده ولی مرحله اصلی که استفاده و به کارگیری آنها در ارتقای کیفیت آموزشی است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فقط به نصب تخته هوشمند، لپ‌تاپ یا یک دستگاه پروژکتور خاتمه پیدا کرده است.

فلاحتی تاکید کرد: معلمان از این روش‌های هوشمند برای ارزیابی دانش‌آموزان استفاده قابل توجهی نمی‌کنند و این گونه نیست که بر همین مبنا به دانش‌آموزان خود نمره‌دهی کنند؛ لذا اگر قرار باشد هوشمندسازی مدارس با کیفیت کنونی انجام شود، پول آن را به گازرسانی مدارس دهیم، بهتر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با استفاده از همان روش‌های سنتی، شعار هوشمندسازی مدارس را می‌دهیم در صورتی که آموزش و پرورش باید با توجه به اعتبارات قابل توجهی که برای هوشمندسازی مدارس می‌گیرد، استفاده کاربردی از تجهیزاتی که برای این منظور خریداری می‌کند، داشته باشد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet