هدر موبایل
1398/03/25 15:04:44
سرویس اقتصادی
حمل‌ونقل ریلی به حدود 40 هزار لوکوموتیو و واگن جدید نیاز دارد؛

تولید برخی از تجهیزات حمل و نقل ریلی صرفه اقتصادی ندارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید برخی از تجهیزات حمل و نقل ریلی صرفه اقتصادی ندارد، گفت: حمل‌ونقل ریلی به حدود ۴۰ هزار لوکوموتیو و واگن جدید نیاز دارد.
تولید برخی از تجهیزات حمل و نقل ریلی صرفه اقتصادی ندارد نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید برخی از تجهیزات حمل و نقل ریلی صرفه اقتصادی ندارد، گفت: حمل‌ونقل ریلی به حدود 40 هزار لوکوموتیو و واگن جدید نیاز دارد. https://cdn.icana.ir/d/019/201810101295489122.jpg تولید,برخی,از,تجهیزات,حمل,و,نقل,ریلی,صرفه,اقتصادی,ندارد Icana

سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: در شرایط کنونی عمر ناوگان حمل و نقل ریلی اعم از واگن، لوکوموتیو و ریل بالای 20 سال است، از این رو به نظر من یکی از اولویت های اصلی وزارتخانه های راه و صمت باید نوسازی این ناوگان باشد.

ریل راه آهن

تلاش ناکام وزارت راه برای واردات تکنولوژی تولید تجهیزات حمل و نقل ریلی

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در دهه اخیر بارها نسبت به فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی هشدار داد، اما متأسفانه وزیر سابق راه و شهرسازی در پاسخ به نمایندگان اعلام می کرد که ما به دنبال واردات تکنولوژی از خارج از کشور هستیم، اما متأسفانه این اقدام نیز محقق نشد.

آخوندی معتقد بود که کشور تکنولوژی لازم را برای تولید تجهیزات ناوگان حمل و نقل ریلی ندارد، از این رو در گام نخست باید تکنولوژی وارد شود تا بتوانیم تجهیزات تولید کنیم

وی افزود: آخوندی معتقد بود که کشور تکنولوژی لازم را برای تولید تجهیزات ناوگان حمل و نقل ریلی ندارد، از این رو در گام نخست باید تکنولوژی وارد شود تا بتوانیم تجهیزات تولید کنیم.

فرآیند دشوار خرید ریل  از آلمان و چین؛ امروز در کارخانجات داخلی ریل تولید می کنیم

علوی تصریح کرد: کشور در گذشته برای تأمین ریل راه آهن با مشکلات بسیاری رو به رو بود و برای این مسئله باید با کشورهای آلمان و چین مذاکره می کردیم، اما امروز قراردادهای خوبی با صنایع و کارخانجات داخلی از جمله ذوب آهن اصفهان برای تولید خطوط راه آهن منعقد شده است.

تولید برخی از تجهیزات حمل و نقل ریلی برای صنایع داخلی صرفه اقتصادی ندارد

وی گفت: به نظر می رسد که ملاک صنایع و تولیدکنندگان داخلی برای تولید قطعات و تجهیزات حمل و نقل ریلی، صرف اقتصادی و کسب سود است، اما در شرایط کنونی فعالیت در این عرصه برای آن ها صرفه مالی ندارد، بنابراین باید دولت برای حمایت و تشویق این بخش سیاست های مالی جدیدی را در نظر بگیرد.

حمل و نقل ریلی به حدود 40 هزار لوکوموتیو و واگن جدید نیاز دارد

علوی گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمار وزیر صمت، حمل و نقل ریلی کشور به حدود 40 هزار لوکوموتیو و واگن جدید نیاز دارد، حال به نظر من وزارتخانه با حمایت دستگاه های دیگر باید تمام تمرکز خود را برای بومی سازی تجهیزات و قطعات این حوزه بگذارد.

راه کارهای کنونی برای تقویت صنعت تجهیزات حمل و نقل ریلی؛ از صندوق توسعه تا بازار سرمایه

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: صندوق توسعه ملی، اوراق، بازار سرمایه و بانک ها از جمله راه کارها برای توسعه تولیدات داخلی در حوزه حمل و نقل ریلی است، حال اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشود، مجبور به واردات قطعات از خارج خواهیم بود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet