به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و نماینده مجلس در بیست و یکمین اجلاس سراسری مدیریتهای امور پردیسها و مراکز تابعه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس زینبیه پیشوا با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهمترین موضوع بحث در سند تحول بوده است، گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش را برای سند تحول به کار گرفتیم و در طول ۲۴ ماه تمامی پژوهشهای لازم را در این حوزه انجام دادیم.
به گزارش ایسنا وی در ادامه با بیان اینکه در پژوهشهای سابق سند تحول اعتقادی به موضوع دانشگاه فرهنگیان نداشتهاند اظهار کرد: ما توانستیم در ۲۴ ماه ۵۰ درصد پژوهشهای قبل را تغییر دهیم.
رییس فراکسیون ولایی مجلس افزود: مجموعه سند تحول بنیادین تمامی موضوعات اعم از دانشگاه فرهنگیان مدرسه معلم کتب درسی معلم و تمام زیرساختهای آن را به صورت بسیار دقیق و پیچیده ترکیب کرده است و در شش ساحت پیگیری و برنامه ریزی میکند. این موضوع پس از نهایی شدن سند تحول ۲۰ درصد آن در زمان تصدی اینجانب به منصه ظهور رسید و در همین زمان اساتید تعلیم و تربیت دور هم آمده و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را نوشتند.
حاجی بابایی ادامه داد: بر مبنای همین اسناد بالادستی ما اینگونه موضوع ماده ۲۸ را قبول نداریم همچنین در موضوع رتبه بندی معلمان نیز دانشگاه فرهنگیان باید محور باشد با توجه به سند تحول. در این نظام جدید هدف ما باز مهندسی نیروی انسانی است که در قسمتهای مختلف بدنه آموزش و پرورش جانمایی شده باشد که هر کدام از این نیروی انسانی به هر کدام مقطع تحصیلی مشغول به کار باشد.
وی در ادامه گفت: افراد بسیاری سعی میکردند با از بین بردن مولفههای مختلف همچون از بین بردن انگیزههای معلمان و اساتید این دانشگاه را تضعیف کنند. اگر جلوی این رویه گرفته نمیشد هم اکنون با بحران بسیار جدی روبرو بودیم.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: برای اصلاح آموزش و پرورش لازم است مجرای ورود معلم تنها و تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد.
وی با اشاره به اینکه در چند سال آینده با بحران با شرایط بسیار اضطراری کمبود معلم در پایه های مختلف مواجه خواهیم بود، گفت: علاوه بر اینکه لازم است تعداد دانشجویان خود را افزایش دهیم، باید همزمان به کیفیت نیز بپردازیم.