هدر موبایل
1398/05/01 15:41:43
سرویس اقتصادی
جعفرزاده:

اصلاح ساختار بودجه شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم را افزایش می دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مدیریت کسری بودجه بدون اتکا بر منابع بانک مرکزی و افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم از جمله استراتژی های کلان اصلاح ساختار بودجه است.
اصلاح ساختار بودجه شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم را افزایش می دهد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: مدیریت کسری بودجه بدون اتکا بر منابع بانک مرکزی و افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم از جمله استراتژی های کلان اصلاح ساختار بودجه است. https://cdn.icana.ir/d/019/201907102884609433.jpg اصلاح,ساختار,بودجه,شفافیت,و,پاسخگویی,دولت,به,مردم,را,افزایش,می,دهد Icana

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه براساس دستور مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به ایجاد اختلال در اداره اقتصاد کشور در صورت استمرار رویه های جاری و الزام برای تبدیل تهدیداتِ ناشی از تحریم ها به فرصتِ اصلاحات اقتصادی، موضوع اصلاح ساختار بودجه در شرایط فعلی ضرورت دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر عملیاتی سازی اصلاحات ساختاری بودجه تاکید فرموده اند، افزود: مقام معظم رهبری مقرر فرمودند نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی و کاهش ناترازی بودجه با افق دو ساله (99- 1398) تدوین و به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی برسد و بودجه سال 1398 در چارچوب این برنامه تنظیم شود که در بودجه سال جاری این اتفاق رخ نداده است.

انباشت بدهی های بازپرداخت نشده دولت از جمله عوامل ناترازی بودجه است

وی ادامه داد: در سیاست های کلی و برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تکالیف متعددی در خصوص اصلاح ساختار بودجه عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت تصویب و ابلاغ شده است که باید اجرایی و به ویژه در بودجه 1399 گنجانیده شود.

جعفرزاده ایمن آبادی به عوامل موثر بر ناترازی بودجه اشاره و تاکید کرد: رقابت پذیری اقتصاد، محیط زیست، نظام بانکی، صندوق های بازنشستگی و انباشت بدهی های بازپرداخت نشده دولت از جمله عوامل ناترازی بودجه است.

فقدان تصویر شفاف از وضعیت مالی از جمله دلایل ناترازی بودجه است

وی در تشریح دلایل بنیادین و تاریخی ناترازی بودجه، افزود: توجه حداکثری به رفاه عمومی در حال حاضر و لحاظ نکردن ابعاد بلندمدت،کم بودن درآمد پایدار و مصون از نوسان دولت، فقدان نظام کارآمد مشاهده و شناسایی آسیب ها و ارائه بازخورد برای رفع آن و فقدان تصویر شفاف از وضعیت مالی و نحوه گردش وجوه در کل حاکمیت از جمله دلایل بنیادین و تاریخی ناترازی بودجه محسوب می شود که سبب شده ما همیشه به سمت نفت حرکت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کاهش تدریجی و قطع وابستگی مستقیم بودجه جاری از درآمدهای نفتی یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه است، ادامه داد: فردی عنوان کرده که بودجه سال 99 بدون نفت بسته می شود در حالی که این موضوع اقدامی غیرممکن است و به صلاح کشور هم نیست.

ایجاد ثبات در اقتصاد کلان از جمله اهداف اصلاح ساختار بودجه است

وی حذف تدریجی کسری بودجه ساختاری، ایجاد ثبات در اقتصاد کلان اعم از مهار تورم، رونق تولید و تامین معیشت عمومی، کاهش نابرابری، ارتقای عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را از جمله اهداف اصلاحات ساختار بودجه عنوان کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش تدریجی اتکای بودجه جاری به درآمدهای نفتی و اهرم کردن این منابع برای توسعه کشور  از جمله استراتژی های کلی اصلاح ساختار بودجه است، گفت: مدیریت کسری بودجه بدون اتکا بر منابع بانک مرکزی، ایجاد درآمدهای پایدار با اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح نظام قیمت گذاری حامل های انرژی، بازتعریف وظایف دولت و کاراتر کردن هزینه کرد دولت از طریق اصلاحات ساختاری و نهادی، اولویت بندی برنامه ها و تعیین سقف های بودجه مطابق با قاعده مالی و افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت به مردم از جمله موارد دیگر استراتژی های کلان اصلاح ساختار بودجه است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet