هدر موبایل
1398/05/27 15:21:00
سرویس اقتصادی
مقصودی مطرح کرد:

انتقاد از ولخرجی خودروسازان برای طراحی خودرو

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس می‌گوید خودروسازان برای طراحی سورن ۲۲ میلیارد تومان، دنا ۵۰ میلیارد تومان و دنا پلاس ۴۰ میلیارد تومان هزینه کردند.
انتقاد از ولخرجی خودروسازان برای طراحی خودرو سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس می‌گوید خودروسازان برای طراحی سورن 22 میلیارد تومان، دنا 50 میلیارد تومان و دنا پلاس 40 میلیارد تومان هزینه کردند. https://cdn.icana.ir/d/019/201902100523479241.jpg انتقاد,از,ولخرجی,خودروسازان,برای,طراحی,خودرو Icana

حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مافیای صنعت خودرسازی ، گفت: خودروسازها 25 هزار میلیارد تومان خودرو پیش فروش کردند، 30 هزار میلیارد تومان به بانک ها و ٢٥ هزارمیلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند و 30 هزار میلیارد تومان هم زیان انباشته دارند، یعنی در مجوه 110 هزار میلیارد تومان بدهکار هستند.

خودروسازان اعتبارات حاصل از پیش فروش خودرو را در چه محلی هزینه کردند؟

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که خودروسازان اعتبارات حاصل از پیش فروش خودرو را در چه محلی هزینه کردند، اظهار کرد: پشت پرده صنعت خودروسازی مافیای قدرتمندی فعالیت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد:مدیرعامل ایران خودرو باید پاسخگوی عملکرد خود در ایران خودرو باشد، چراکه در دوره مدیریت ایشان تخلفات بسیاری در شرکت خودروسازی اتفاق افتاده است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی به هدر رفت منابع مالی کشور در طراحی خودرو اشاره کرد و گفت: براساس گزارش‌های رسیده خودروسازان برای طراحی صندوق پژو 206 حدود 250میلیون دلار هزینه کردند حال آنکه با این اعتبار می‌توان خط تولید جدید در خودروسازی راه اندازی کرد.

طراحی سورن 22 میلیارد تومان هزینه روی دست کشور گذاشت

مقصودی با بیان اینکه برای طراحی سورن 22 میلیارد تومان، دنا 50 میلیارد تومان و دنا پلاس 40 میلیارد تومان هزینه شد، ادامه داد: برای طراحی سمند در دهه 80 حدود 120 میلیارد تومان هزینه شد، اما مردم از این خودرو استقبال نکردند در نتیجه در سال 93 مجددا 110 میلیارد تومان برای تغییر طراحی آن هزینه شد.

وی ضمن تشکر از آقای رییسی ریاست قوه قضاییه به دلیل ورود به موضوع مشکلات موجود در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان در سال‌های اخیر به موضوعاتی مانند مبارزه با مفاسد اداری و... ورود می‌کردند در مرحله نخست سعی می‌شد با تطمیع، آنها را از پیگیری امور منصرف کنند در مرحله بعدی به سراغ تهدید و توهین می‌رفتند اما خوشبختانه نتوانستند به نتیجه برسند./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet