ایام محرم 1398
1398/06/02 15:56:52
سرویس اقتصادی
پارسایی مطرح کرد؛

انتقاد از نحوه پاسخگویی خودروسازان به مشتریان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی خودروسازان به بانک‌ها، قطعه سازان، تعهدات حاصل از پیش فروش خودرو و زیان انباشته آنها حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.
انتقاد از نحوه پاسخگویی خودروسازان به مشتریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی خودروسازان به بانک‌ها، قطعه سازان، تعهدات حاصل از پیش فروش خودرو و زیان انباشته آنها حدود 100 هزار میلیارد تومان است. https://cdn.icana.ir/d/019/201902104106604964.jpg انتقاد,از,نحوه,پاسخگویی,خودروسازان,به,مشتریان Icana

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مشکلات و ابهامات حوزه صنعت خودروی کشور، گفت: سال هاست که هیچ نظارتی بر صنعت خودروسازی کشور انجام نمی شود. نحوه پاسخگویی به مشتریان، تامین حقوق مصرف کننده، کیفیت خودرو، مصرف زیاد و ... از جمله مواردی است که طی این سال‌ها نارضایتی مردم را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: طراحی صندوق عقب 206 در دهه 80 حدود 250 میلیون دلار هزینه داشته که طبق نظر کارشناسان با این مبلغ در آن زمان می شد یک خط تولید کامل را  طراحی کرد که به دلیل وجود کارهای غیر کارشناسی، عدم تدبیر و نظارت و سوء مدیریت شاهد تخلفات گوناگون و ناکارآمدی  این صنعت و عقب افتادگی آن نسبت به صنعت مشابه در کشورهای دیگر هستیم.

پارسایی با بیان اینکه برای طراحی سمند در دهه 70 که آن زمان نرخ ارز 400 تومان بود 120 میلیارد تومان هزینه شد، افزود: چند سال پیش طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تصویب شد اما هرگز به نتیجه نرسید، حتی در مجلس ششم گزارشی از وضعیت صنعت خودرو گردآوری شده بود که متاسفانه اجازه قرائت آن داده نشد،  این اقدامات نشان دهنده مشکلات بسیار در صنعت خودروسازی  است.

خودروسازان بیش از 100هزار میلیارد تومان بدهی دارند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدهی خودروسازان به بانک‌ها، قطعه سازان، تعهدات حاصل از پیش فروش خودرو و زیان انباشته آنها حدود 100 هزار میلیارد تومان است که این امر گویای این حقیقت است که صنعت خودروسازی کشور به صورت خودمختار تصمیم کرده و عمل می کرد.

 

تا زمانی که فضای رقابتی ایجاد نشود، شرایط بهبود نمی یابد، تولید هر کالایی در هر جایی اگر انحصاری باشد تولیدکننده دیگر نیازی به پیشرفت و ترقی آن نمی بیند زیرا بازار را به طور دائم در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فضای رقابتی ایجاد نشود، شرایط بهبود نمی‌یابد، افزود: در صورت تولید کالای  انحصاری، تولیدکننده دیگر نیازی به پیشرفت و ترقی آن احساس نمی‌کند زیرا بازار را به طور دائم در اختیار دارد. فضا باید رقابتی شود در غیر این صورت امید چندانی به رونق صنعت خودروسازی نیست.

افزایش قیمت در مقابل کاهش کیفیت

وی با اشاره به اینکه ما هر روزه شاهد این هستیم که امکانات، کیفیت و آپشن خودروها کم و قیمت شان افزایش پیدا می کند افزود: وارد کردن تکنولوژی روز دنیا و رفع ممنوعیت واردات خودرو، ایجاد فضای رقابتی و پاسخگو کردن خودروسازان در مقابل کیفیت و امنیت خودرو، از الزامات است.

واردات خودرو به تولید داخلی  لطمه نمی زند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: بنده 100 درصد مخالف این نظر هستم که واردات خودرو به تولید کشور لطمه وارد می کند چرا که روزانه مصرف 100 میلیون لیتر بنزین در کشور ما در هیچ جای دنیا وجود ندارد که دلیل اصلی آن بالا بودن مصرف سوخت خودروهای داخلی است، دولت سالیانه مجبور به پرداخت میلیاردها تومان یارانه می شود که از طرفی این مسئله باعث افزایش آلودگی شده و از سوی دیگر تلفات جاده ای نیز بالا رفته است.

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet