هدر موبایل
1398/07/29 09:18:39
سرویس فرهنگی
فلاحتی پاسخ داد:

در مدارس هیأت امنایی چه می‌گذرد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد شدید از اداره هیأت امنایی برخی مدارس در آموزش و پرورش، گفت: در این مدارس حقوق ناچیزی به معلمان می‌دهند و از هزینه‌ها می‌کاهند تا نهایتا از پولی که آموزش و پرورش دریافت می‌شود به جیب هیأت امنای مدرسه برود.
در مدارس هیأت امنایی چه می‌گذرد؟ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد شدید از اداره هیأت امنایی برخی مدارس در آموزش و پرورش، گفت: در این مدارس حقوق ناچیزی به معلمان می‌دهند و از هزینه‌ها می‌کاهند تا نهایتا از پولی که آموزش و پرورش دریافت می‌شود به جیب هیأت امنای مدرسه برود. https://cdn.icana.ir/d/019/201901100232599542.jpg در,مدارس,هیأت,امنایی,چه,می‌گذرد؟ Icana

فرهاد فلاحتی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اداره هیأت امنایی برخی مدارس کشور، اظهار کرد: متأسفانه مدارس هیأت امنایی به جای اینکه مانند دانشگاه‌ها درآمدزا باشند، دقیقا برعکس عمل می‌کنند؛ به این صورت که حقوق ناچیزی به معلمان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری می‌دهند و از هزینه‌های فرهنگی، آموزشی، آب و برق نیز می‌کاهند تا در نهایت از اعتباری که آموزش و پرورش برای مدارس در نظر می‌گیرد، رقمی برای هیأت امنا بماند.

فرهاد فلاحتی

 

خانواده‌‌ها اطلاعی از هیأت امنایی بودن مدارس ندارند

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اولیا اطلاعی از هیأت امنایی بودن مدرسه فرزند خود ندارند، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که کمترین ظرفیت‎های آموزش و پرورش در این مدارس وجود دارد و فقط گرداندگان این مدارس به فکر صرفه جویی و سودجویی خود هستند.

وی با یادآوری اینکه این مدارس هیأت امنایی از بودجه آموزش و پرورش استفاده و در واقع از عنوان مدرسه سوء استفاده می‌کنند، ادامه داد: این نوع مدارس بدترین شکل آموزشی را در آموزش و پرورش دارد وهم معلم از آن ناراضی است و هم دانش آموزان.

مدارس هیأت امنایی محلی برای درآمد برخی بازنشستگان

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از اینکه مدارس هیأت امنایی متأسفانه محلی برای درآمدزایی برخی افراد بازنشسته در آموزش و پرورش شده است، گفت: کیفیت آموزشی در این مدارس به هیچ عنوان مناسب نیست و شاهد افت تحصیلی دانش آموزان هستیم.

کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش نباید بهانه‌ای برای اداره هیأت امنایی مدارس باشد

فلاحتی با تأکید بر اینکه کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش نباید بهانه‌ای برای اداره هیأت امنایی مدارس باشد، گفت: حرکت به سمت خصوصی سازی و تنوع در مدارس، و اشتباه ترین روش در آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با تأکید بر اینکه همگان باید به قانون اساسی که تحصیل را تا دوره متوسطه از وظایف حاکمیت شمرده است، رجوع کنیم؛ افزود: با این روند 

به گزارش خانه ملت، لازم به ذکر است مجلس شورای اسلامی در نشست 21 مهرماه خود  وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمامی واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند تا به این ترتیب از تنوع مدارس دولتی جلوگیری شود که انتظار می‌رود با این مصوبه مجلس از ادامه فعالیت مدارس هیأت امنایی جلوگیری و این مدارس نیز به صورت دولتی و زیر نظر آموزش و پرورش اداره شوند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet