هدر موبایل
1398/08/03 10:05:14
سرویس فرهنگی
عباسی مزایای مصوبه مجلس برای جلوگیری از تنوع مدارس دولتی را تشریح کرد

مصوبه مجلس به معنای حذف مدارس سمپاد نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص جلوگیری از تنوع مدارس دولتی گفت: مصوبه مجلس به معنای حذف مدارس سمپاد نیست.
مصوبه مجلس به معنای حذف مدارس سمپاد نیست عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص جلوگیری از تنوع مدارس دولتی گفت: مصوبه مجلس به معنای حذف مدارس سمپاد نیست. https://cdn.icana.ir/d/019/201901101507907290.jpg مصوبه,مجلس,به,معنای,حذف,مدارس,سمپاد,نیست Icana

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با اشاره به مصوبه صحن علنی مجلس در خصوص جلوگیری از تنوع مدارس در قالب بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: یکی از نقدهایی که همواره به آموزش و پرورش وارد بوده بی توجهی به مدارس دولتی است.

تحصیل یک سوم از دانش آموزان در مدارس دولتی عادی

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع مدارس دولتی در آموزش و پرورش موجب افت آموزشی در مدارس دولتی که حدود 70 درصد از جمعیت دانش آموزی را به خود اختصاص داده را موجب شده است، افزود: مصوبه مجلس وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمامی واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.

وی با یادآوری اینکه امروز مدارس دولتی به هیچ عنوان قابل رقابت با انواع مدارس اعم از نمونه دولتی، هیأت امنایی، شاهد و غیرانتفاعی نیست، تصریح کرد: مدارس دولتی در آموزش و پرورش به مدارس فراموش شده، تبدیل شده است.

مصوبه مجلس موجب عدالت آموزشی می‌شود

عباسی با بیان اینکه این مصوبه موجب توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات در مدارس دولتی می‌شود، گفت: با این مصوبه معلمان خبره و کارآمد نیز در مدارس دولتی تقسیم می‌شوند و دیگر وضعیت به گونه‌‎ای نخواهد بود که برخی از مدارس کم برخوردار و محروم باشند تا عدالت آموزشی نیز از این طریق زیر سئوال نرود.

مصوبه مجلس به منزله حذف مدارس تیزهوشان و استثنایی نیست

عباسی یادآور شد: البته مصوبه مجلس به معنای تعطیلی مدارس سمپاد و تیزهوشان نیست چراکه دانش آموزان به سه دسته تیزهوش، عادی و استثنایی تقسیم می‌‎شوند که مدارس این سه گروه دانش آموز می‌تواند تفکیک شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نتایج کنکور 98 و نبود دانش آموزان مدارس دولتی در نفرات برتر کنکور، افزود: قطعا این نتایج نیز در تصمیم مجلس موثر بوده چرا که واقعا نمی‌شود در کلاسی که بالغ بر 30 یا 40 دانش آموز حضور دارند، رتبه برتر کسب کرد.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مردم در مجلس در نشست روز 21 مهر ماه  صحن علنی مجلس، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمامی واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet