هدر موبایل
1398/10/10 11:16:47
سرویس اقتصادی
داودی مطرح کرد

تغییر مصرف سوخت بنزین به CNG آلایندگی را بیشتر می کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد و سپس سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و LPG  به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
تغییر مصرف سوخت بنزین به CNG آلایندگی را بیشتر می کند عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد و سپس سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و LPG  به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. https://cdn.icana.ir/d/019/201910104717728670.jpg تغییر,مصرف,سوخت,بنزین,به,CNG,آلایندگی,را,بیشتر,می,کند Icana

یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص دلایل آلودگی هوای کلان شهرها، گفت: چند وزارتخانه قصد دارند خودروهای بنزین سوز را تبدیل به خودروهای گاز سوز CNG کنند اما این موضوع دارای اشکالاتی است و برای جلوگیری از آن باید به سمت تغییر سوخت بنزین به LPG حرکت کنیم.

روزانه 500میلیون متر مکعب گاز CNG مصرف می‌شود

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوای تهران و برخی از کلان شهرها بسیار خطرناک است، ادامه داد: روزانه حدودا 500میلیون متر مکعب گاز CNG به صورت خانگی و خودرویی  در کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد که هر متر مکعب از آن حدود 1 و نیم گرم گاز نیتروژن و گوگرد تولید می‌کند و این دو نوع گاز بسیار خطرناک است.

آلودگی هوا

 

بارندگی‌ها توان از بین بردن گاز گوگرد را ندارند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر مصرف خودروها از بنزین به گاز CNG اشتباه است و گاز طبیعی تصفیه نشده میزان گوگرد بالایی دارد و با جریان‌های هوایی تا هزار کیلومتر جابه‌جا می‌شود، عنوان کرد: بارندگی‌ها نیز توان از بین بردن گاز گوگرد تولیدی از مصرف سوخت CNG به صورت کامل را ندارند.

داودی با بیان اینکه تمامی آلودگی هوا ناشی از خودروها نیست زیرا در فصل زمستان مصارف خانگی گازCNG نیز تاثیر بسیار زیادی بر آلودگی هوا دارد،  تصریح کرد: مصرف سوخت CNG گازهای نیتروژنی، اوزون و گوگرد تولید می‌کنند که بسیار خطرزا است و لایه ابر مانند بر روی شهرها می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 750 تن گاز آلاینده در روز تولید می‌شود، اضافه کرد: به دلیل تولید اسید سولفوریک موتور خودروهای اصطلاحا خشک کار می‌کند و حرارت بالاتری دارد از سوی دیگر گاز مایع LPG  دارای حرارت پایین تری است و در این حالت گازهای خطرناک کمتری تولید می‌شود.

هزینه تغییر مصرف سوخت بنزین به CNG بسیار است

داودی با تاکید بر اینکه هزینه تغییر مصرف سوخت بنزین به CNG بسیار بیشتر است، عنوان کرد: گاز CNG  دارای انرژی کمتر بوده و رانندگان در مقایسه با سوختLPG  مدت زمان بیشتری را باید صرف سوختگیری کنند، همچنین خطر ترکیدن کپسول در این سوخت بیشتر است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که سالمترین سوخت LPG است و وزارت نفت باید مصرف این سوخت را ترویج کند، تصریح کرد: CNG در راس سوخت های آلاینده قرار دارد و سپس سوخت‌هایی مانند بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید و LPG  به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد جایگاه‌های سوخت‌گیری مورد نیاز کشور در صورت تغییر سوخت خودروها از CNG  به LPG یک پنجم جایگاه‌های سوخت طبیعی فعلی می شود، خاطر نشان کرد:  کشور باید به سمت مصرف سوخت گاز مایع در خودروها حرکت کند./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet