پیام مقام معظم رهبری به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی سال جهش تولید
1398/11/14 18:12:00
سرویس اقتصادی
موسوی بیوکی:

فرسودگی هواپیما عامل اصلی حوادث حمل و نقل هوایی/ میانگین عمر هواپیماها 25 سال است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است، در شرایط کنونی سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار بالا است و بروز نقایص فنی در هواپیما اغلب به خاطر همین مسائل است.
فرسودگی هواپیما عامل اصلی حوادث حمل و نقل هوایی/ میانگین عمر هواپیماها 25 سال است نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است، در شرایط کنونی سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار بالا است و بروز نقایص فنی در هواپیما اغلب به خاطر همین مسائل است. https://cdn.icana.ir/d/019/201902101658762347.jpg فرسودگی,هواپیما,عامل,اصلی,حوادث,حمل,و,نقل,هوایی/,میانگین,عمر,هواپیماها,25,سال,است Icana

سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حوادث سریالی حمل و نقل هوایی کشور، گفت: در چند هفته اخیر شاهد بروز حوادثی در حوزه حمل ونقل هوایی کشور بوده ایم که این حوادث نشأت گرفته از مسائل مختلفی است.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی

مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم مهم ترین عامل بروز اتفاقات اخیر در حوزه پروازهای هوایی، فرسودگی هواپیما و تجهیزات آن است، در شرایط کنونی سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار بالا است و بروز نقایص فنی در هواپیما اغلب به خاطر همین مسائل است.

افزایش میانگین عمر هواپیماهای موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی

وی تصریح کرد: سن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور تا قبل از وارد کردن هواپیماها در دوران برجام حدود 25 سال بود، اما پس از خرید هواپیماهای مذکور، میانگین عمر آن ها کاهش یافت، حال در شرایط کنونی بعد از گذشت چندین سال، میانگین عمر هواپیماهای موجود در ناوگان افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی هواپیماهای فعال در صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان به صورت مداوم به دنبال تأمین تجهیزات و قطعات یدکی هستند، حال ایرلاین ها به دلیل تحریم ها، قادر به تأمین قطعات از شرکت های اصلی نیستند، از این رو آن ها مجبورند که از کشورهای ثالث یا بازار سیاه تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند.

نقطه حساس صنعت هوانوردی کشور، تأمین قطعات است

موسوی بیوکی تصریح کرد: به نظر من نقطه حساس صنعت هوانوردی کشور، تأمین قطعات است، از این رو می توان برای رفع این مشکلات، از ظرفیت های علمی و فنی شرکت های دانش بنیان استفاده کرد، البته در چند سال اخیر در این راستا حرکت کرده و به دستاوردهای جدیدی دست یافته ایم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم شکایت سازمان هواپیمایی کشوری از آمریکا به دلیل اعمال تحریم علیه صنعت هوانوردی کشور تأکید کرد و گفت: این اقدام ایالات متحده عملا با جان و امنیت مسافران بازی می کند، بنابر این این کشور باید سیاست های خود را در این حوزه اصلاح کند./

خبرنگار؛مریم ابوفاضلی

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet