هدر موبایل
1399/03/10 14:53:52
سرویس اجتماعی
منتخب مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس یازدهم:

برگزاری کلاس‌های مجازی روشی ناعادلانه در ارائه خدمات آموزشی بود

منتخب مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس یازدهم، برگزاری کلاس‌های آموزشی به روش مجازی را روشی ناعادلانه دانست که دانش‌آموزان روستایی را از بهره‌مندی از خدمات این بخش محروم کرد.
برگزاری کلاس‌های مجازی روشی ناعادلانه در ارائه خدمات آموزشی بود منتخب مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس یازدهم، برگزاری کلاس‌های آموزشی به روش مجازی را روشی ناعادلانه دانست که دانش‌آموزان روستایی را از بهره‌مندی از خدمات این بخش محروم کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/202005101313475410.jpg برگزاری,کلاس‌های,مجازی,روشی,ناعادلانه,در,ارائه,خدمات,آموزشی,بود Icana

حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در ارزیابی نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آسیب زیادی به حوزه آموزش کشور وارد شد، چرا که بعد از راه‌اندازی شبکه شاد توسط آموزش و پرورش تنها شهرهایی که به اینترنت دسترسی داشتند از آن بهره بردند، اما روستاها نه تنها از اینترنت بهره‌مند نبودند، بلکه توانایی تهیه گوشی همراه برای فرزندانشان جهت اتصال به شبکه دیجیتال یا حتی رسانه ملی را هم نداشتند.

وضعیت آموزش در کشور بسیار وخیم است

منتخب مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس یازدهم ادامه داد: البته در برخی روستاها سرباز معلمان و خرید خدمتی‌ها حضورداشتند و به ارائه خدمات حتی در منازل پرداختند، اما کافی نبود.

وی تصریح کرد: امسال وضعیت آموزش در کشور بسیار وخیم است و بیشترین آسیب به دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی، نهم در دوره متوسطه اول و دوازدهم در دوره متوسطه دوم وارد شد، چرا که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی به معلم وابستگی زیادی دارند و شبکه آموزشی نمی‌تواند کمکی به آنها کند، پایه نهم نیز در شرایط انتخاب رشته بوده و پایه دوازدهم باید در کنکور شرکت کنند.

محمدصالحی دارانی اظهار کرد: البته ممکن است آموزش و پرورش بخش‌هایی از دروس را حذف کند، اما معلومات دانش‌آموزان در سال تحصیلی 98-99 برای دریافت مدرک کافی نیست، چرا که از آموزش‌های لازم بهره‌مند نشده‌اند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌ها به این نکته اشاره کرده که تحقق این امر چه در قالب مجازی، چه حضوری یا عدم برگزاری آزمون و درج نمره مستمر بر اساس تشخیص سطح فعالیت دانش‌آموزان برعهده شورای معلمان و مدارس باشد تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، اما کاش در این زمینه تصمیم منسجمی اتخاذ می‌شد.

کلاس‌های مدارس باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار می‌شد

محمدصالحی دارانی یادآور شد: این امکان وجود داشت که بعد از رفع بحران کرونا از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس‌ها با حضور تعداد کمتری از دانش‌آموزان برگزار شود تا از بروز این وضعیت مخاطره‌آمیز و حجم زیادی از نارضایتی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: روش برگزاری کلاس‌های آموزشی و حضور دانش‌آموزان برای رفع اشکال در مدارس تنها در جهت پایان دادن به یکسال تحصیلی صورت گرفته و با اینکه دولت هزینه زیادی برای برگزاری کلاس‌های مجازی پرداخت، اما هیچ بار علمی برای دانش‌آموزان به همراه نداشت و باعث شد یک دوره تحصیلی را از دست بدهیم که پیامدهای آن در سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

منتخب مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه‌اندازی شبکه شاد هر چند با وجود معایب و محاسنی که به همراه داشت، تجربه خوبی برای آموزش و پرورش بود، اما این روش آموزشی به دلیل عدم دسترسی تمام دانش‌آموزان کشور به گوشی همراه و اینترنت، یک نوع بی‌عدالتی را در حوزه آموزشی ایجاد کرد./

پایان پیام  

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet