هدر موبایل
1399/04/14 14:56:12
سرویس فرهنگی
اسماعیلی:

چرا اقدام عملی برای استعدادسنجی دانش‌آموزان ابتدایی انجام نمی‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه دوره ابتدایی بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای درخشان است از عدم‌انجام اقدام عملی برای استعدادسنجی دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی مهم انتقاد کرد.
چرا اقدام عملی برای استعدادسنجی دانش‌آموزان ابتدایی انجام نمی‌شود؟ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه دوره ابتدایی بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای درخشان است از عدم‌انجام اقدام عملی برای استعدادسنجی دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی مهم انتقاد کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/202006102305053377.jpg چرا,اقدام,عملی,برای,استعدادسنجی,دانش‌آموزان,ابتدایی,انجام,نمی‌شود؟ Icana

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر مدیرکل اسبق آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مبنی‌براینکه اقدام نظام‌مندی در دوره ابتدایی برای شناسایی استعدادها انجام نشده و تنها در حد طرح شهاب بوده است، گفت: دوره ابتدایی پایه و اساس نظام تحصیلی کشور است و اگر بتوانیم این دوره را به خوبی پایه‌ریزی کنیم، طبیعی است که مراحل بعدی آموزشی با شکوفایی استعدادهای درخشان همراه خواهند شد.

در مقطع ابتدایی با چالش‌هایی مواجه هستیم

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما در دوره ابتدایی با چالش‌هایی هم مواجه هستیم، اما گام خوبی که برای این دوره برداشته شد، این بود که نظام آموزشی در این مقطع توصیفی است.

وی تصریح کرد: نظام توصیفی‌محور این است که به تمام آموزش‍‌های ارائه شده به دانش‌آموزان و تغییر رفتار آنها توجه می‌شود به گونه‌ای که وقتی در مدارس حاضر می‌شوند باید روابط اجتماعی صحیح و حتی آداب و رسوم هر منطقه را نیز آموزش ببینند.

شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش در گروی بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اجرای دوره آموزش ابتدایی باید با دقت و حساسیت خاصی صورت بگیرد و این مهم حتی در جذب نیروی معلم با تجربه برای فعالیت در این دوره هم اهمیت دارد، تاجاییکه باید از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند تا از تخصص لازم در این حوزه برخوردار باشند و بتوانند در این دوره استعدادسنجی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته این امر صحیحی است که تاکنون اقدام عملی برای استعدادسنجی دانش‌آموزان انجام نشده است، ضمن اینکه نباید تعیین استعدادهای درخشان تنها برمبنای معدل و پاسخگویی به سوالات محدودی که در این زمینه مشخص‌‌شده ملاک عمل قرار گیرد، بلکه لازم است استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف مورد سنجش قرار گرفته و هر کدام از آنها که توانست در تمام این موارد نمره قابل قبولی را کسب کند به مدارس خاص تیزهوشان هدایت شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet