هفته دفاع مقدس
1389/03/03 14:52:00
سرویس اقتصادی
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

برنامه پنجم از جامعیت کافی برخوردار نیست

**نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنجم توسعه را در برخی از امور فرهنگی و تربیتی کلی عنوان کرد و گفت: این لایحه از آن جامعیت کافی برخوردار نیست.

"اسدا... عباسی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، در پاسخ به این پرسش که آیا موارد دیده شده در لایحه برنامه پنجم توسعه اهداف بخش آموزشی کشور را برآورده کرده است یا نه، گفت: من فکر می کنم آن چیزی که الآن در لایحه آمده از تمام زوایا خوب دیده نشده و نیاز به یک اصلاح و بررسی مجدد دارد.

نماینده رود سر در خانه ملت بر این اساس از بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در مرکز پژوهش ها و کمیسیون آموزش مجلس خبرداد و افزود: برخی از نمایندگان پیشنهادها و نظراتی در خصوص این لایحه دارند تا ما حتی از برنامه هم جلوتر بیفتیم.

وی با یادآوری این که تجربه ثابت کرده هر چیزی را که ما مطابق برنامه و در همان حد برنامه دیده و قانع شویم همیشه عقب مانده ایم، اظهار کرد: پس ما بایستی احساس کنیم که می توانیم برنامه پنج ساله را حداقل در چهار سال تمام کنیم.

عباسی مقصود خود از این احساس را در خصوص مسائل علمی و پژوهشی و مسائل آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مسائلی که عنوان شد پایه و مبنای توسعه کشور هستند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات پس با اشاره به مواردی که در لایحه برنامه به آنها کم توجهی شده ، تصریح کرد: احساس ما در بعضی از زمینه ها مخصوصاً در امور پژوهشی و تحقیقاتی در آموزش و پرورش این است که این موارد بسیار کم رنگ در این لایحه دیده شده است.

عباسی با اظهار این که ما در بررسی لایحه در کمیسیون آموزش تلاش کرده ایم که زمینه ای را در آموزش و پرورش فراهم کنیم که دانش آموزان وقتی فارغ التحصیل می شوند خودشان یک محقق باشند، خاطر نشان ساخت: هدف ما از این کار پیوند زدن حلقه مدارس به دانشگاه ها است تا دانش آموزان مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات ضعف دیگر لایحه برنامه پنجم را در امور فرهنگی و تربیتی دانست و اعلام کرد: در این لایحه بعضی از امور فرهنگی و تربیتی به صورت کلی آمده و وارد مصداق ها و جزئیات نشده است.

عباسی با اعلام اینکه ما در کمیسیون آموزش پیشنهاد اصلاحی برای رفع نقاط ضعف های ذکر شده داده ایم، اظهار کرد: خروجی آموزش و پرورش نباید فقط صرف علمی و تربیتی باشد.

وی با اظهار اینکه خروجی آموزش و پرورش باید در دو بعد عنوان شده متوازن باشد، خاطر نشان کرد: این انتظار جامعه است که فرآیند رشد و دانش آموزان به شکلی باشد که بعد از اتمام تحصیلات در دوره دبیرستان بتوانند از نظر اخلاقی، تعهد و ارزش ها در یک جایگاهی قرار گیرند که متعادل باشد.

عباسی سپس با اعلام این که مواردی که به عنوان نقاط ضعف لایحه برنامه پنجم نام برده شد را می توان در همین لایحه اصلاح و پیش بینی کرد، خاطر نشان ساخت: دلیل این امر، نزدیک شدن ما به افق سند چشم انداز 1404 است.

وی ادامه داد: براین اساس بایستی تلاش شود که حداقل 50 درصد از اهداف مورد نظر تا پایان برنامه پنجم عملی شود.

عباسی با ابراز امیدواری برای رسیدن به چنین جایگاهی در عین حال خاطر نشان کرد: لایحه برنامه پنجم از آن جامعیت کافی برای رسیدن به اهداف تعیین شده برخوردار نیست.

وی در پایان از تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس برای رفع نقاط ضعف لایحه برنامه پنجم برای رسیدن به نقطه مطلوب خبر داد.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet