هدر موبایل
1389/03/19 15:03:00
سرویس دیگر رسانه‌ها_
نماینده مردم نیشابور:

ایجاد بازارهای هدف خارجی برای صدور محصولات لبنی ضروری است

**نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی دلایل عمده مشکل وجود ظرفیت های نصب شده خالی و بدون استفاده در کارخانه های فرآوری شیر را در نبود نقدینگی دانست.

به گزارش ایسنا، سید علی حسینی با اشاره به این‌که استان خراسان رضوی به لحاظ داشتن کارخانجات صنعت شیر و لبنیات جایگاه مطلوبی دارد، افزود: با این وجود متاسفانه گاهی شاهد عدم استفاده از ظرفیت های موجود در برخی کارخانجات فرآوری شیر هستیم که شاید یکی از دلایل آن بی توجهی به صنعت به ویژه در بخش فرآوری محصولات کشاورزی و دامی است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز شاهد رکود کارخانجات فرآوری شیر هستیم، اظهار داشت: ارتباط میان کشاورزی، دامداری و صنعت امری مهم و قابل توجه است که در هیچ جای جهان، این عرصه ها از هم جدا نیستند و بر حسب ارتباط آنها با هم شاخص توسعه در کشورها ارزیابی می شود.

وی افزود: در ایران و به ویژه خراسان نیز قطب کشاورزی و دامداری ایجاد شده است که باید متناسب با آن صنعت فرآوری محصولات کشاورزی و دامداری نیز پیشرفت داشته باشد.

حسینی با تاکید بر لزوم ایجاد بازارهای هدف خارجی برای صدور محصولات لبنی، خاطر نشان کرد: کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه و همسایگان شمال و شرق خراسان مناطقی است که می تواند تبدیل به بازارهای هدف مطمئن و دائمی برای جذب لبنیات ما شود که البته تحقق این امر مستلزم استفاده از ظرفیت های موجود در کارخانجات و نیروی انسانی ماهر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پایین بودن سرانه مصرف شیر را در ایران معلول نبود فرهنگ استفاده از آن و نیز مشکلات توزیع و عدم دسترسی مناسب مردم به این ماده مغذی دانست و تصریح کرد: با وجود این‌که شیر ماده‌ای ضروری در سبد خانوار است، اما جامعه تمایلی به استفاده از آن ندارد و بیشتر به سمت مصرف کالاهایی با ارزش غذایی پایین می رود.

وی فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر و لبنیات را مستلزم همکاری و مشارکت سازمان ها و دستگاه های مرتبط عنوان کرد و افزود: متاسفانه هنوز موفق به تولید فرآورده های متنوع مناسب با ذائقه‌های مختلف و همه پسند نشده‌ایم، لذا باید کارشناسان صنعت غذایی، محصولاتی را ارائه دهند که به ویژه برای کودکان جذابیت داشته باشد.

حسینی در خصوص تاثیر آزادسازی قیمت شیر بر کاهش تقاضا نیز گفت: بی شک گران شدن محصول در کاهش تقاضا بی‌تاثیر نیست، اما اگر فرهنگ استفاده از شیر و آگاهی نسبت به فواید آن در جامعه به وجود آید، مردم هیچ گاه این کالا را از سبد غذایی خود حذف نمی کنند و به جای آن سعی می کنند کالاهایی را که از نظر غذایی منفعت کمتری برای بدن دارند، حذف کنند.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet