هدر موبایل
1389/03/24 10:05:00
سرویس فرهنگی
نایب رییس کمیسیون آموزش: به دلیل عدم اجرای قانون مجلس

داوطلبان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در بلاتکلیفی مانده‌اند

**نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد:هرگونه تاخیر در اجرای قانون مصوب قوه مقننه، ادامه تحصیل هنرجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای را در بلاتکلیفی نگاه خواهد داشت.

"محمدحسن دوگانی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در پاسخ به این پرسش که تاخیر در اجرای قانون مصوب مجلس برای پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجایی چه مشکلاتی برای متقاضیان تحصیل در این مراکز آموزشی به وجود خواهد آورد، گفت: با توجه به تاخیر صورت گرفته، الان در دفترچه های آزمون سراسری، ظرفیت پذیرش هنرجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای صفر شده و ظرفیت پذیرشی برای داوطلبان این آموزشکده ها منظور نشده است.

نماینده فسا در مجلس دلیل این امررا تعیین تکلیف نشدن آموزشکده های فنی و حرفه ای در زمان ثبت نام آزمون سراسری از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی با اشاره به تاخیر صورت گرفته در ثبت نام داوطلبان آموزشکده های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: اگر این تاخیر ادامه یابد، ادامه تحصیل هنرجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای که خواهان ادامه تحصیل هستند در بلاتکلیفی خواهد ماند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: علاوه براین خود آموزشکده ها فنی حرفه ای هم اگرپذیرش هنرجوهای جدیدشان قطع و پذیرش دانشجوهای آنها صفر شود، متزلزل شده و بلاتکلیف خواهند ماند.

دوگانی بر این اساس خواستار اجرای سریع مصوبه مجلس در خصوص پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای شد و اظهار کرد: به نظر من کما فی السابق باید قانون اجرا شده و نباید در اجرای آن تاخیری صورت گیرد تا تکلیف نهایی این آموزشکده ها در نظام جامع آموزش عالی کشور مشخص شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه همچنین با اشاره به گستردگی آموزشکده های فنی و حرفه ای در سراسر کشور، تصریح کرد: در این آموزشکده ها حدود 250 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و بعضا کارشناسی در حدود 70 آموزشکده و پژوهشکده مربوط به آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه دارا بودن این همه آموزشکده و دانشجو در حقیقت موجب تقویت بنیه علمی آموزش و پرورش می شود، خاطرنشان کرد: تکنسین هایی که در این آموزشکده ها آموزش می بینند علاوه بر تامین نیازهای بخش های عظیمی از صنعت می توانند دوباره به عنوان دبیر فنی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و داخل این وزارتخانه مشغول به خدمت شوند.

نماینده فسا در ادامه با تاکید براینکه آموزشکده های فنی و حرفه ای نقش بسیار مهمی می توانند در تامین نیروهای تخصصی کشور در حد تکنسین داشته باشند، یادآورشد: مجلس به این خاطر طرح دو فوریتی پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای را ارائه داد تا این آموزشکده ها کما فی السابق به فعالیت های آموزشی خود در درون آموزش و پرورش ادامه دهند تا تکلیف نهایی آنها در نقشه جامع علمی کشور روشن شود.

وی ادامه داد: آن موقع مهم نخواهد بود که آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به آموزش و پرورش باشند یا در وزارت علوم، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و یا سازمان فنی و حرفه ای قرار بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین دلیل دیگر ارائه طرح دوفوریتی پذیرش دانشجودر آموزشکده های فنی و حرفه ای را درخواست هنرجویان این آموزشکده ها عنوان کرد و افزود: این هنرجوها تنها از طریق آزمون های فنی و حرفه ای می توانستند ادامه تحصیل دهند.

دوگانی براین اساس در پایان بار دیگر ضمن تاکید بر اجرای مصوبه مجلس در خصوص پذیرش دانشجودر آموزشکده های فنی و حرفه ای که به تائید شورای نگهبان هم رسیده است، خاطرنشان کرد: به هرصورت اگر قرار باشد پذیرش دانشجو در این آموزشکده ها متوقف شود باید این کار با کارشناسی دقیق و مطالعه کامل باشد تا به هنرجوهای این آموزشکده ها آسیبی وارد نشده و در ضمن زمینه ادامه تحصیل این هنرجوها فراهم شود.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet