حجتالاسلام حمید رسایی در ارزیابی از توجه صدا و سیما به برنامههای مخاطب محور در ایام ماه رمضان به ایسنا، گفت: صدا و سیما تجربه موفقی را در سالهای گذشته در ایام ماه مبارک رمضان داشته است.
وی ادامه داد: صدا و سیما هم از جهت محتوایی، هم از جهت ساخت و هم از جهت جذب مخاطب توانسته است در این ماه مبارک به ویژه با توجه به زمینههایی که درقلوب مردم وجود دارد؛ مخاطبان خوبی را به خود اختصاص دهد.
نماینده مردم تهران در خانه ملت، افزود: البته این به آن معنا نیست که سریالهای سالهای گذشته بدون عیب بوده است؛ طبیعی است که عیبهای فنی و محتوایی نیز داشته ولی در مجموع قابل دفاع بوده است.
رییس کمیتهی رسانه و هنر مجلس در عین حال تصریح کرد: امسال به ویژه با توجه به تحرکاتی که دشمنان قسم خورده نظام دارند و در این زمینه شروع به کار و طراحی نموده و به راهاندازی شبکههای خاص که مهمترین وظیفهی آن شبکهها از بین بردن اخلاق و معنویت و بنیان خانواده در جامعه ماست، اقدام کرده است، طبیعتا صدا و سیما در این زمینه وظیفه بسیار سنگینتری دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: طبیعتا تا به حال برنامهریزیها و کارهایی در خصوص برنامهها وسریالهای ماه مبارک رمضان از سوی صدا و سیما صورت گرفته و مصاحبهها و توصیههای شخصیتها و دلسوزان در حال حاضر تاثیری ندارد.
وی ادامه داد: اما یقین داریم که خود صدا و سیما به این موضوعات توجه لازم را داشته و لذا باید منتظر ماند و ببینیم که در ایام ماه مبارک رمضان شاهد چه برنامههایی خواهیم بود. البته اعتماد به هنرمندان، فیلمسازان و مدیران فرهنگیمان باید به عنوان یک فرهنگ درآید و باید این مساله را یک فرهنگ کنیم و مردم نباید به برنامههای فرهنگی بیگانگان که تا این حد و اندازه به دنبال لطمه زدن به حیثیت فرهنگی ماست، توجه داشته باشند.
رسایی خاطرنشان کرد: اگر صدا و سیما در این زمینه کار کند و از گوشههایی از برنامههای خود گزارشی برای مردم تهیه کند، خانوادهها هم مراقب خواهند بود و توجه پیدا خواهند کرد تا در حقیقت فرزندان و خانوادههایشان گرفتار این گونه برنامههای بیگانگان نشوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر زمان پخش برنامههای مخاطب محور در ایام ماه رمضان گفت: صدا و سیما در این زمینه هم بیتجربه نیست و تجارب خوبی دارد.
البته نمیتوان انتظار داشته باشیم که به دلیل برنامههای ماهوارهای و فرهنگی دشمن، مردم را تنها پای تلویزیون نگه داریم، چون حضور در مساجد و برنامههای معنوی است که مردم را علاقهمند به برنامه های معنوی صدا و سیما میکند.
وی گفت: لذا، زمان پخش برنامههای مخاطب محور باید به خوبی طراحی شود که در این زمینه تجربهی خوب و انجام شدهای را از صدا و سیما در سالهای قبل شاهد بودهایم.