هدر موبایل
1389/05/07 19:07:00
سرویس سیاسی

حقوق معلمان در سندملی تحول آموزش و پرورش با اساتیدهم‌تراز می‌شود

**نماینده مردم زنجان و طارم گفت:حقوق معلمان در سند ملی تحول آموزش و پرورش ،با اساتید دانشگاه و پزشکان هم‌تراز می‌شود .

به گزارش خانه ملت،سعدالله نصیری قیداری،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درگفتگو با نشریه مردم نو، با بیان ایده‌آل‌های سند ملی تحول در آموزش و پرورش تأکید کرد:اگر مفاد این سند به درستی اجرا شود و نخبگان برای تدریس به آموزش و پرورش بیایند، معلمان هم‌تراز با اقشار پردرآمد کشور، حقوق دریافت می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور سند ملی تحول در آموزش و پرورش را در نشست شورای عالی آموزش و پرورش امضا کرد گفت:در تدوین این سند نخبگان آشنا به فلسفه آموزش و پرورش اسلامی، مشارکت داشته‌اند تا مشکلات آموزشی و پرورشی حل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه این سند تلاش می‌کند تا آهنگ رشد آموزش با علم و فناوری را همسو کند ادامه داد:برای تغییر در سیستم پذیرش و گزینش نخبگان و فرهیختگان طبق این سند قرار است که مشوق‌هایی در نظر گرفته شود؛ به طوری که در بحث تراز حقوقی، حقوق و مزایای معلمان با پزشکان و اساتید دانشگاه برابری کند.

وی لزوم تغییر در روش کار معلمان را از دیگر بندهای سند ملی تحول در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد:در نظام تدریس ما متأسفانه معلم متکلم وحده است و بچه‌ها هم گوش می‌دهند، در حالی که امروز باید نحوه تدریس به‌گونه‌ای مشارکتی پیش برود.

نصیری تصریح کرد:در متن کتاب‌ها نیز به‌گونه‌ای باید عمل کنیم تا از همان دوره ابتدایی بچه‌ها خلاق و متفکر بار بیایند و درس فقط محدود به محیط کلاس نباشد و نمره ارزشیابی آنها فقط روی برگه نیاید و توانمندی آنها هم لحاظ شود.

نماینده مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات تأکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم تجهیز مدارس به فناوری‌های نوین است تا فرزندانمان با قابلیت‌های این فناوری‌ها در جهت نوآوری آشنا شوند.

وی گفت:در حال حاضر به نظر می‌رسد رسالت آموزش و پرورش تنها به تدریس و فرستادن دانش‌آموزان به دانشگاه محدود شده است، این در حالی است که طبق سند ملی تحول در آموزش و پرورش باید کیفیت آموزش به صورتی باشد که دانش‌آموز دیپلم گرفته مهارت استفاده از آموخته‌های خود را داشته باشد و بتواند وارد بازار کار شود.

 نصیری ادامه داد: هرچند این سند افق آینده‌ای مطلوب و ایده‌آل را ترسیم می‌کند، اما نوع اجرای مفاد آن اهمیت بسیاری دارد .

وی معتقد است:موفقیت مفاد این سند در گرو مجریان قابل است؛ به طوری که اگر وزارت آموزش نتواند مخاطبان خود را به درستی اقناع کند و همچنین برای گرفتن اعتبارات لازم کوتاهی کند و دولت نیز دیگر دستگاه‌ها را ملزم به کمک به آموزش و پرورش نکند، مفاد این سند اجرایی نمی‌شود.

نصیری درباره نحوه اجرای پذیرش دانشجو و حذف کنکور گفت:متأسفانه وزارت آموزش و پروش قادر نیست اطلاعات دقیق دانش‌آموزان را به وزارت علوم منتقل کند، چندین سال است که آموزش و پرورش فاقد مکانیزم دقیق برای انتقال نمرات داوطلبان به وزارت علوم است بنابراین وزارت علوم نهایتاً ناچار می‌شود برای حفظ حد داوطلبین به جای دروس، 15 درصد معدل را اعمال کند که درست نیست و باید نمرات دروس اعمال شود.

 وی ادامه داد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش همت نمی‌کند که یک سیستم دقیق ثبت و ضبط نمرات ایجاد کند، در حالی که اولین قدم اجرای قانون حذف کنکور ساماندهی دقیق وضعیت نمرات دانش‌آموزان و به اصطلاح مکانیزه و کامپیوتری کردن نمرات است.

به گفته نصیری، طی سال‌های اخیر همیشه در زمان بررسی نحوه برگزاری کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مسئولان وزارت علوم و آموزش و پرورش در این باره با هم اختلاف پیدا می‌کنند که ما درخواست کردیم این موضوع به هر نحو ممکن حل شود.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet