به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مجید کیانپور درباره نگهداری از راههای مواصلاتی اظهار کرد: در این راستا اعتقاد به کمیت ندارم و کیفیت را مقدم بر کمیت میدانم.
وی با بیان اینکه «علیرغم اینکه روکش آسفالت در جادهها انجام میشود اما متأسفانه عمر آن کم است»، افزود: این مشکل یا به دلیل عدم کیفیت قیر، لحاظ نشدن طرح اختلاط مناسب و یا عدم نظارت ایجاد میشود.
وی بر رعایت مشخصات فنی بر اساس نشریه 101 در پروژههای راهسازی تأکید کرد و با اشاره به اینکه «برای داشتن راه مناسب با استاندارد لازم باید مصالح را به صورت ویژه کنترل و استاندارد مناسبی را لحاظ و اجرایی کنیم»، تصریح کرد: در اکثر راهها شاهدیم که روکش آسفالت انجام میشود اما زود از بین میرود و نیاز است در اینباره آزمایشگاه مکانیک خاک به رسالت اصلی خود عمل کرده و در جاهایی که مشکل وجود دارد حتماً به نحو مناسبی پیگیری کند تا مشکلات مرتفع شود.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نیاز است آزمایشهایی که گرفته میشود و جواب نمیدهد را در ارزیابی پیمانکاران اثر داد و آزمایشگاه مکانیک خاک به رسالت خود که کنترل کیفیت است عمل کرده و رویکرد جدیدی داشته باشد و از به کار بردن مصالح نامناسب خودداری کنند.
وی بر رعایت همه پارامترها در راستای ایجاد راه مناسب تأکید کرد و گفت: همچنین باید مشخصات فنی خاک در زیرسازیها و راهسازیها کنترل شود و از مشخصات مناسب بهره ببریم و در نهایت راهی متناسب با نشریه 101 تحویل دهیم.
به گزارش ایسنا؛ وی گفت: پیمانکاران باید نشریه 101 و 308 را جزو الزامات و اولویتهای خود قرار دهند. یکی از اولویتهای استان لرستان هم نقاط حادثهخیز و سپس نگهداری راههاست. استانداری لرستان از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و توازن این مهم را انجام میدهد.
انتهای پیام