به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ حمایت میرزاده در پاسخ به این پرسش که الزام دانشآموزان پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی و هدایت دانشآموزانی با معدل 19 به هنرستانها منجر به ایجاد نارضایتی بین خانوادهها شده است، مجلس برای پیگیری مشکلات مردم چه اقداماتی انجام داده است؟ اظهار کرد: هدایت تحصیلی باید براساس مؤلفههای علاقه، استعداد، معدل و امکانات و نیازهای کشور صورت بگیرد.
وی افزود: با استقرار نظام 6.3.3 هدایت تحصیلی به پایه نهم منتقل شد و اشکال هدایت تحصیلی این است که از مدیران و مشاوران مدارس از ابتدای سال به خوبی خانوادهها را توجیه نکردهاند از سوی دیگر فرمهای مشاوره نیز دارای اشکالاتی است. البته روش فعلی هدایت تحصیلی به لحاظ کارشناسی منطقی است چرا که در انتخاب رشته باید وضعیت بازار کار کشور و نیازهای آن نیز لحاظ شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزشوپرورش در بحث توجیه خانوادهها برای انتخاب رشته تحصیلی ضعیف عمل کردهاست و هماکنون شرایط به گونهای است که تعدادی از دانشآموزان رشته تحصیلی خود را انتخاب و ثبتنام کردهاند اما عدهای دیگر تمایل ندارند به رشته تعیین شده بروند و باید مشکل آنها را با درنظر گرفتن علائق دانشآموز حل کرد.
به گزارش تسنیم؛ میرزاده ادامه داد: کمیسیون آموزشوتحقیقات مجلس برای پیگیری مشکل هدایت تحصیلی با وزیر آموزشوپرورش جلسه دارد تا دغدغه مردم حل شود و مواردی که کارشناسی نشده حذف و علائق دانشآموز نیز در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/