عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،با بیان اینکه فناوری تولید پراید و پژو 405 متعلق به چند دهه پیش از این است،گفت:قیمت خودروهای تولیدی کنونی کاهش نمی یابد، بلکه خودروهای جدیدی با پایه قیمتی پراید و پژو جایگزین آنها می شود.

حمیدرضا فولادگر درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،بااشاره به خروج دوخوردوی "پراید"و"پژو  ۴۰۵" تا پایان سال ۹۵ از خط تولید،گفت:از آنجاکه تا پایان سال جاری زمان کمی باقی مانده است،باید خودروهایی باکلاس قیمتی پراید و پژو 405 جایگزین آنها شود و خودروسازان در قراردادهای جدید خودرویی با پایه قیمتی مناسب جایگزین این دو خودرو کنند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه با توقف تولید پیکان خودروی پراید باهمان پایه قیمتی جایگزین "پیکان" شد،افزود: فناوری تولید" پراید" و" پژو 405 " متعلق به چند دهه پیش از این بوده که با فناوری روز همسو نیست و حذف آنها از خط تولید باید پیش از این صورت می گرفت.

خودروهای جدیدی با پایه قیمتی پراید و پژو جایگزین آنها می شود

فولادگر،ادامه داد:در اواخر دهه 80 در قرارداد منعقده بین سایپا و رنو مقرر شد که خودروی تندر90 باید با قیمت ارزان به دست مصرف کننده برسد،اما با تغییر دولت،نوسانات شدید نرخ ارز و صعودی شدن قیمت‌ها،قیمت این خودرو نیز با شرایط تورمی آن زمان افزایش یافت و این خودرو نتوانست جایگزینی برای پراید یا پژو 405 شود.

وی با بیان اینکه قیمت خودروهای تولیدی کنونی کاهش نمی یابد،بلکه خودروهای جدیدی با پایه قیمتی پراید و پژو جایگزین آنها می شود،یادآور شد:قطعا با سرعت گرفتن تولید و استقبال مصرف‌کننده از مدل‌های جدید،مدل قدیمی پراید زود‌تر از تولید خارج می‌شود و درهمین راستا امکانات برای ارتقای تولید خودرو با رفع تحریم خودروی ایران بیش از گذشته فراهم شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه  درکیفیت،قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش خودروها باید بهینه سازی صورت گیرد،تصریح کرد:قیمت خودروهای داخلی درحال حاضر براساس عرضه و تقاضا و یا قیمت گذاری منحصرا دولتی تعیین نمی شود، و این روند تعیین قیمت با اجرای اصل 44 باید به سمت تعیین قیمت با عرضه و تقاضا حرکت کند./

پایان پیام

برچسب‌ها