عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه راهکار حذف خودروهای بی کیفیت بازار رقابتی است، گفت:باید با استفاده از تجهیزات روز کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد، نه اینکه به بهانه افزودن یک آپشن گمان کرد که کیفیت خودروها افزایش یافته است.

محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار کیفیت خودروهای داخلی و این موضوع که سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچ‌بک، سمند، ام‌وی‌ام S ۱۱۰ و ۵۵۰ ، پژو پارس و ۴۰۵ و لیفان X۶۰ در پایین ترین سطح کیفی قرار دارند، گفت: مصرف‌کنندگان از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی ناراضی هستند، با این وجود به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران، انتخابی جز خرید این محصولات بی‌کیفیت ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: انحصاری بودن فرآیند تولید خودرو در ایران، مشتری‌مدار نبودن و عدم انجام هزینه‌های لازم برای ارتقای کیفیت، از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی است.

خودروهای داخلی باید  به سمت کیفیت و استاندارد جهانی حرکت کنند

منصوری با بیان اینکه امروز خودروهای داخلی باید  به سمت کیفیت و استاندارد حرکت کنند، ادامه داد: اگر خودروسازان تطبیق با استانداردهای جهانی را محور فعالیت های خود قرار ندهند در ابتدای راه باقی خواهند ماند و از قافله پیشرفت جهانی عقب می مانند.

وی با اشاره به اینکه با قراردادهای جدید خودرویی با خوروسازان دنیا باید رقابت پذیری در بازار خودرو افزایش یابد، یادآور شد:در صورتی که شرایط رقابت فراهم شود و تعرفه ها متعادل شود عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند و بازار خودرو از شرایط انحصاری خارج می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودروی توسط وزارت صنعت و خودروسازان، تصریح کرد:باید از شرایط جدید ایجاد شده در کشور برای انتقال فناوری به داخل استفاده کرد و با استفاده از تجهیزات روز کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد، نه اینکه به بهانه افزودن یک آپشن گمان کرد که کیفیت خودروها افزایش یافته است./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار