محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار کیفیت خودروهای داخلی و این موضوع که سایپا ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچبک، سمند، امویام S ۱۱۰ و ۵۵۰ ، پژو پارس و ۴۰۵ و لیفان X۶۰ در پایین ترین سطح کیفی قرار دارند، گفت: مصرفکنندگان از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی ناراضی هستند، با این وجود به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران، انتخابی جز خرید این محصولات بیکیفیت ندارند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: انحصاری بودن فرآیند تولید خودرو در ایران، مشتریمدار نبودن و عدم انجام هزینههای لازم برای ارتقای کیفیت، از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی است.
خودروهای داخلی باید به سمت کیفیت و استاندارد جهانی حرکت کنند
منصوری با بیان اینکه امروز خودروهای داخلی باید به سمت کیفیت و استاندارد حرکت کنند، ادامه داد: اگر خودروسازان تطبیق با استانداردهای جهانی را محور فعالیت های خود قرار ندهند در ابتدای راه باقی خواهند ماند و از قافله پیشرفت جهانی عقب می مانند.
وی با اشاره به اینکه با قراردادهای جدید خودرویی با خوروسازان دنیا باید رقابت پذیری در بازار خودرو افزایش یابد، یادآور شد:در صورتی که شرایط رقابت فراهم شود و تعرفه ها متعادل شود عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند و بازار خودرو از شرایط انحصاری خارج می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودروی توسط وزارت صنعت و خودروسازان، تصریح کرد:باید از شرایط جدید ایجاد شده در کشور برای انتقال فناوری به داخل استفاده کرد و با استفاده از تجهیزات روز کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد، نه اینکه به بهانه افزودن یک آپشن گمان کرد که کیفیت خودروها افزایش یافته است./
پایان پیام