عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدوین برنامه‌های جدید در آموزش و پرورش به بهانه تغییر در وضعیت معیشت معلمان را موازی کاری با برنامه ششم توسعه و قانون قانون نظام رتبه بندی معلمان دانست.

سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از ایده تشکیل کارگروه هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش با هدف تغییر در روال معیشت فرهنگیان، گفت: در برنامه ششم توسعه موادی با هدف تعیین نقشه راه برای آموزش و پرورش آورده شده است تا رفت و آمد وزرای مختلف، رفتار سلیقه‌ای را به این مهم تحمیل نکند و همه طبق یک نقشه مشخص حرکت کنند؛ به همین دلیل رها کردن قوانین تصویب شده و تدوین برنامه‌های جدید راه به جایی نخواهد بود، درواقع بهتر است به جای موازی کاری، در اجرای دقیق قوانین موجود تمرکز شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت و وزیر آموزش طبق مصوبات برنامه ششم تصمیم‌گیری کنند می‌توان به حل مشکلات معلمان تا پایان برنامه ششم توسعه امید داشت، ادامه داد: نمی‌توان از وضع قوانین جدید و موازی با سیاست‌ها و قوانین پیشین، جز رفتار سیاسی به منظور جلب نظر معلمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برداشت دیگری کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه با هدف جلوگیری از موازی‌کاری تدوین شده است لذا تدوین برنامه‌های جدید در شرایطی که در بطن برنامه ششم دیده شده است، پذیرفتنی نیست، گفت: نظام رتبه بندی معلمان دیگر برنامه‌ای است که با صرف وقت، هزینه و نیروی انسانی به منظور رسیدگی به معیشت، رتبه و جایگاه معلمان تدوین شده است لذا به وزیر آموزش و پرورش توصیه می‌کنم؛ تمرکز خود را به اجرای دقیق برنامه و سیاست‌های موجود بگذارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش‌وپرورش به تازگی از تشکیل کارگروه هایی به منظور تغییر روال‌های معیشتی فرهنگیان در دراز مدت خبر داده است./

پایان پیام

برچسب‌ها