محسن علیجانی زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تایید اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه این شهر نیازمند چهار خط مترو حومهای است که کل شهرهای اطراف آن را پوشش دهد، گفت: شبکههای متروی تهران باید به حومه شهر وصل شود و اینکه قطار حومه داشته باشیم، دو موضوع منفصل از هم هستند، بنابراین باید متروی حومه و تهران به صورت یکپارچه به هم متصل شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان شهری چه شهردار، استاندار و نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا بودجه بهتری برای توسعه خطوط متروی شهری تخصیص یابد، چراکه برای هر یک کیلومتر خط مترو حداقل 250 میلیارد تومان اعتبارات لازم است، کمااینکه در بودجه 97 برای احداث متروی اسلامشهر 10 میلیارد تومان تعیین شده است و این در حالی است که احداث 8 کیلومتر خط مترو در این منطقه به 2000میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیتردید تلاش خواهیم کرد هم در بودجه 97 و هم در بودجه 98 اعتبارات بهتری برای توسعه خطوط متروی تهران تا اطراف آن تخصیص یابد، به این دلیل که بیشترین مراجعه به این شهر از پردیس، ری و اسلامشهر صورت میگیرد، بنابراین لازم است که شبکه حمل و نقل شهری تهران و حومه به هم وصل شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: البته در لایحه بودجه 97 هم اجازه داده شده است که سازمان دهیاریها و شهرداریها برای حمل و نقل از اوراق استفاده کنند، به این صورت که 50 درصد اصل و سود برعهده دولت بوده و 50 درصد هم برعهده سازمان شهرداریها باشد و پیشنهادی هم مطرح شده مبنی بر اینکه 100 درصد اصل بازپرداخت توسط دولت صورت بگیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: هماکنون در بودجه 97 مبلغ 8000هزار میلیارد تومان اوراق برای حمل و نقل دیده شده و قرار شده که حداقل 50 درصد از آن به حوزه حمل و نقل عمومی تخصیص یابد./
پایان پیام