سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با افزایش مراجعه مردم به نمایندگی‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش، به دلیل کاهش کیفیت خودروهای تولیدی، کیفیت ارائه این خدمات نیز اُفت پیدا کرده است.

نمایندگی‌ های خدمات پس از فروش خودرو عملکرد مناسبی ندارند

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره عملکرد نمایندگی‌های خودروسازی در ارائه خدمات پس از فروش، گفت: این نمایندگی‌ها از نظر درآمدی بر 2 پایه استوار هستند؛ نخست پورسانت حاصل از فروش محصولات و دوم ارائه خدمات پس از فروش. در ایران ارائه خدمات، سودی برای نمایندگی‌ها به همراه ندارد و تنها سود نمایندگی‌ها از فروش به دست می آید.

زیان نمایندگی‌های خودروسازی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در 2 سال اخیر نمایندگی‌های خودروسازی ها نتوانستند سود چندانی از فروش خودرو به دست آورند و از آنجایی که ارائه خدمات پس از فروش نیز برای آنها زیان‌ده است، نمایندگی‌ها به تدریج ارائه این خدمات را کاهش دادند.

کیفیت خودروها در سال های اخیر کاهش پیدا کرده در نتیجه مراجعه مردم به نمایندگی‌ها و درخواست برای خدمات پس از فروش افزایش یافته است

کاهش کیفیت خودروهای داخلی

وی با اشاره به کاهش کیفیت خودرو به دلیل استفاده از قطعات غیراستاندارد، اظهار کرد: کیفیت خودروها در سال های اخیر کاهش پیدا کرده در نتیجه مراجعه مردم به نمایندگی‌ها و درخواست برای خدمات پس از فروش افزایش یافته است.

بسیاری از نمایندگی‌های خودروسازی‌ها به دلیل زیان‌ده بودن به تعطیلی کشیده شده‌اند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بسیاری از نمایندگی‌های خودروسازی‌ها به دلیل زیان‌ده بودن به تعطیلی کشیده شده‌اند، ادامه داد: با افزایش مراجعه مردم به نمایندگی‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش به دلیل کاهش کیفیت خودروهای تولیدی، کیفیت ارائه این خدمات نیز اُفت پیدا کرده است./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار