عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش تاکید بسیار زیادی روی استفاده از سامانه شاد دارد در حالی که طبق آمار و اطلاعات به دست آمده کمتر از ۲۰ درصد دانش‌آموزان کشور امکان استفاده از سامانه آموزشی شاد را دارند.

فقط ۲۰ درصد دانش آموزان امکان استفاده از سامانه آموزشی شاد را دارند

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه  راه رسمی آموزش و پروش برای ادامه تحصیل سامانه شاد است که باید از آن استفاده کنند و در مناطق دیگر مدیران و مسئولان مناطق را موظف کردیم که شیوه‌ مختلفی را برای استمرار آموزش دانش آموزان طراحی کنند، گفت: وزیر آموزش و پرورش تاکید بسیار زیادی روی استفاده از سامانه شاد دارد در حالی که طبق بررسی هایی که بنده انجام دادم و بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده کمتر از ۲۰ درصد از دانش‌آموزان کشور امکان استفاده از سامانه آموزشی شاد را دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از دانش آموزان در شهرهای کوچک و حاشیه شهرها کامپیوتر شخصی و یا گوشی هوشمند ندارند و کسانی هم که این امکانات را در اختیار دارند معمولا از ضعیف بودن اینترنت گلایه دارند و نمی توانند برنامه‌های آموزشی این سامانه را مورد استفاده قرار دهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده نیز مدیران مناطقی که در استفاده از این سامانه مشکل دارند، باید تدابیری دیگری برای آموزش به دانش آموزان خود اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که شرایط دسترسی به برخی از شبکه های اجتماعی در نقاط مختلف کشور بهتر از استفاده از سامانه هایی چون شاد است و معلم ها می توانند از این شبکه های اجتماعی نیز جهت تدریس به دانش آموزان استفاده کنند.

کوچکی نژاد تاکید کرد: با وجود این آموزش‌هایی که در دوران کرونا به دانش آموزان داده می شود، یکنواخت نیست و در مناطق مختلف کشور تفاوت بارزی دارد و عدالت آموزشی در همه مناطق وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده بهترین راهکار این است که دانش آموزان  ۱۵ روز زودتر از آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه، به مدرسه روند و در این مدت به صورت فشرده دروسی را که به علت کرونا نتوانستند یاد بگیرند، در قالب پیش نیاز بگذرانند./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار