محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، در انتقاد به تداوم نابسامانی بازار خودرو، گفت: یکی از پرسشهایی که در حوزه قیمتگذاری برای خودرو وجود دارد، این است که چرا خودروهایی که با قیمت مناسب در لیست اطلاعیه فروش خودروسازیها قرار میگیرند در بازار موجود نیستند؟ یعنی ما یک تفاوت معناداری در قیمت خودروها از کارخانه تا بازار مشاهده میکنیم که نیاز است به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این فاصله زیاد باعث شده ثبتنام برای خودروسازیها به یک آزمون بختآزمایی برای متقاضیان تبدیل شود کمااینکه در پی صدور اطلاعیه فروش فوقالعاده اخیر ایران خودرو، حدود ۱۰ میلیون نفر ثبتنام کردند که نشان میدهد به دلیل تفاوت معنادار قیمت کارخانه تا بازار آزاد، افراد زیادی با این هدف که بتوانند خودرو را در بازار آزاد به فروش برسانند و سود بالایی کسب کنند به این امر مبادرت میورزند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: متاسفانه بهای تمامشده خودروها بسیار بالا است و تلاشی هم برای تنظیم قیمت تولیدات داخلی متناسب با بودجه اقشار متوسط جامعه صورت نمیگیرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از راههای کاهش قیمت تمامشده خودروها، تاکید کرد: هماکنون قیمت ورقههای فولادی که برای خودروسازیها تامین میشود قابلیت کاهش را دارد اما زمانی که با ارز آزاد تهیه شود قطعا بر قیمت تمامشده خودروها اثرگذار خواهد بود بنابراین لازم است روند تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید خودروها رصد شده و قیمتها از این مرحله کنترل شوند تا به افزایش قیمت تمامشده منتهی نشود./
پایان پیام


نظر شما