ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به مصوبه اخیر دولت در خصوص افزایش جریمههای رانندگی، بر تاثیرگذاری آن در کاهش تخلفات رانندگی تاکید کرد وگفت: در کاهش تخلفات رانندگی باید از برخوردهای بازدارنده بهره گرفت؛ ضمن اینکه باید اصلاحات لازم در برخی مسیرهای تردد صورت گیرد به عنوان مثال در برخی مسیرها امکان تردد با سرعت 60 کیلومتر وجود ندارد؛ بنابراین اجبار راننده به تردد با سرعت 60 کیلومتر مشکلات بسیار از جمله افزایش تصادفات را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم خرم آباد و دوره درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید زمینههای تخلف در حوزه رانندگی کاهش یابد، افزود: قطعا افزایش جریمههای رانندگی در کاهش تخلفات موثر است، هرچند که میتوان درکنار افزایش جریمهها از روش و شیوههای دیگری مانند تغییر در چگونگی اخذ گواهینامه و انجام اصلاحات در نحوه پرداخت بیمهها نیز استفاده کرد؛ به عنوان نمونه رانندگان متخلف باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند.
وی با تاکید برضرورت امکان تردد عمومی با وسایل حمل ونقل پیشرفته در سطح شهر، تصریح کرد: البته جرایم مالی و استفاده از شیوههای پولی به تنهایی در کاهش تخلفات رانندگی موثر نیست بلکه میتوان از شیوههای دیگری حتی روشهای تشویقی نیز در کاهش تخلفات رانندگی استفاده کرد، اما باید تاکید کرد که اگر قوانین جدید برای راهنمایی ورانندگی وضع نمیشد به طور حتم کاهش تخلفات رانندگی در جادههای برون شهری را شاهد نبودیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته عملکرد پلیس در معابر دورن شهری قابل مقایسه با مسیرهای برون شهری نیست، زیرا در داخل شهر به دلیل وجود مشکلات بسیار از جمله کمبود پارکینگ و ضعیف بودن خدمات عمومی، تردد مردم با مشکلات بسیاری مواجه بوده و به تناسب تخلفات نیز افزایش پیدا میکند، بنابراین به دلیل مشکلات ترددی مردم، عملکرد پلیس در کاهش تخلفات رانندگی درون شهری قابل قبول نیست./
پایان پیام