ابوذر ندیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت، در توضیح ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه مترو، گفت: در تمام دنیا برای ساخت مترو، پلهای عابر و انواع خدمات داخلی شهری از بخش خصوصی کمک گرفته میشود، بدین صورت که برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دولتها هزینه پروژه و سهم بخش خصوصی را تعیین و حتی در برخی موارد در ازای خدمات به هنگام عوارض نیز از مردم اخذ میشود.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیران شهری نباید تصور کنند که ارایه تمام خدمات شهری بر عهده شهرداریها یا دولت است زیرا با این تصور از مردم پول بیشتری دریافت خواهند کرد زیرا برای تحقق درآمدهای شهری با مشکل مواجه میشوند.
وی با بیان اینکه تاخیر در اجرا یا اتمام پروژههای شهری در شرایط فعلی و بدون کمک بخش خصوصی امری رایج است، گفت: به طور قطع با سپردن کار به بخشخصوصی، خدمات مناسبتری به مردم ارائه خواهد شد.
ندیمی تاخیر زمانی در توسعه مترو، افزایش فشار زندگی شهری به مردم و ایجاد مشکلات مالی برای مدیریت شهری را نتیجه بی توجهی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواند وگفت: درصورت کمک بخش خصوصی به توسعه مترو، سرعت در اتمام خطوط مترو در تهران و سایر کلانشهرها به همراه رفع مشکلات مالی شهرداری حاصل خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید از بخشخصوصی برای ارائه خدمات بهتر و به موقع استفاده کند، یادآور شد: سیاست و هدفگذاری بخش خصوصی برای توسعه مترو باید منطبق با سیاست دولت و شهرداری باشد چراکه تدوین سیاستهای افزون بر سیاست فعلی توسعه مترو ایجاد مشکل میکند.
ندیمی افزود: در رابطه با مترو، شهرداریها به تنهایی نمیتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند لذا همه شهرداریها علاوه بر تهران باید برای توسعه مترو یا حمل و نقل عمومی و درون شهری یا پسماند و پروژه های عمرانی از ظرفیت بخشخصوصی استفاده کنند.
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با استفاده از بخش خصوصی کیفیت خدمات شهری افزایش و هزینههای شهرداریها هم کاهش مییابد.
به گزارش خبرگزاری خانهملت؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران از سرمایهگذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی درخواست کرد که برای ساخت مترو تهران وارد عمل شوند./
پایان پیام