نادر قاضی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به امضای قرارداد ساخت ۱۰ فروند کشتی با کشور کرهجنوبی،گفت:تشکیلات عظیمی به نام کشتی سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه افتاده است،باید با این تشکیلات به میزانی قرارداد بسته شود و شب و روز باید این تشکیلات کار کند،تا هر روز تکنولوژی جدید آورده و ظرفیت کشتی سازی ها و قاره پیماها را افزایش دهد.
چرا باید با کره جنوبی قرارداد 10 فروند کشتی همزمان امضاء شود
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کره جنوبی یک کیلو ذغال سنگ نداشته اما بزرگترین کشتی سازی را دارد،افزود:کره جنوبی یک لیتر نفت خام ندارد،اما بزرگترین پالایشگاه را دارد،ایران که صاحب ذغال سنگ و نفت بوده و رتبه جهانی دارد،چرا باید با کره جنوبی قرارداد 10 فروند کشتی همزمان امضاء شود.
قاضی پور ادامه داد:در صورت امضای قرارداد،باید به صورت مشارکتی انجام می شده؛کره ای ها باید در ایران اسکله را می زدند و تکنولوژی ساخت آن را منتقل می کردند و در سال نخست سهم 80 به 20 به نفع کره ای ها و در سال پایانی سهم 90 به 10 برای ایران درنظرگرفته می شد.
اگر این کشتی ها در کره جنوبی ساخته شود، هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت
وی با بیان اینکه پس از راه اندازی کشتی ها تکنولوژی به همراه زیرساخت ها برای ایران باقی می ماند، یادآور شد:پس از آن ایران می توانست ساخت مابقی کشتی ها را در داخل انجام داده و قرارداد را با شرکت های داخلی منعقد کند و اگر این کشتی ها در کره جنوبی ساخته شود، هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت.
عضوکمیسیون صنایع و معادن با اشاره به وجود نیروی تحصیلکرده بیکار در کشور تصریح کرد:با استفاده از ظرفیتهای بسیار داخلی و فعال کردن این ظرفیتها میتوانیم مشکل بیکاری را حل کنیم؛به شرط اینکه همگرایی و همکاری برای فعالسازی این ظرفیت ها درکشور وجود داشته باشد./
پایان پیام