علیرضا رحیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اختصاص 8 هزار میلیارد اوراق مشارکت به کلان شهرها درلایحه بودجه 97، گفت: درشرایط ناچاری اوراق مشارکت به عنوان یک منبع تلقی می شود، با توجه به شرایط و منابعی که دردولت وجود دارد؛ اوراق مشارکت به عنوان منبع تامین سرمایه گذاری جدید پیش بینی شده است؛ اما یک راهکار مغفول مانده برای حل مشکلات شهرداری تهران استفاده از سرمایه گذاری خارجی است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: استفاده از سرمایه گذاری خارجی درحوزه مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی، محیط زیست و هوای پاک یا به هیچ وجه محقق نشده یا با تاخیر قابل توجهی به سمت مذاکرات حرکت کرده است، بنابراین 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت درصورت اختصاص تاثیر بسزایی درنوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرا و تاکمیل پروژه های مترو و سرعت بخشی به تردد قطارها دارد.
وی با بیان اینکه هزینه کرد این منبع می تواند درافزایش هوای پاک موثر باشد، تصریح کرد: اولویت درحال حاضر توسعه حمل و نقل درگام اول مترو، تکمیل خطوط قطار شهری، افزایشض ناوگان و درواقع افزایش زمان تردد قطارها است، همچنین اولویت دوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و درمرحله نوسازی تاکسی ها باید درمرحله اجرا قرار گیرد؛ البته اولویت سوم به معنای بی اهمیتی تاکسیرانی نیست؛ زیرا درحال حاضر 70 هزار تاکسی به صورت رسمی فعالیت می کننذ.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه مدیریت واحد درحوزه تاکسیرانی نیز بسیارمهم است، گفت: متاسفانه تاکسیرانی مدیریت واحد نداشته و شرکت تعاونی مختلف درحوزه تاکسیرانی به عناوین مختلف و تردد تاکسی ها به رنگ های متفاوت نوعی به نظمی درسیستم تاکسیرانی به وجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهردارتهران گفت: 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلان شهرها درلایحه بودجه سال 97 درنظرگرفته است که 50 درصد آن برای توسعه حملو نقل عمومی است./
پایان پیام