مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا در تولید آسفالت در کشور، گفت: متاسفانه دور بودن از فناوری های نوین روز دنیا منجر به اینکه شده که عمر آسفالت تولید شده در کشور به نسبت کشورهای منطقه بسیار پایین باشد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به کیفیت تولیدات هزینه های کشور را افزایش می دهد، افزود: در صورتی که کیفیت آسفالت و سایر تولیدات زیرساختی در کشور پایین باشد به طور حتم هزینه های دیگری به بودجه دولتی اضافه می شود.
هزینه تامین پروژه های عمرانی باید کاهش یابد
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید تلاش شود هزینه تامین پروژهای عمرانی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولیدات کاهش یابد، تصریح کرد: در صورتی که از علم روز دنیا در تولیدات زیرساختی استفاده نشود به طور حتم باید سالانه مبالغی را برای ترمیم آن ها در نظر گرفت که این خود هدر رفت بودجه کشور را در پی دارد.
کیان پور با بیان اینکه متاسفانه در اکثر مواقع آسفالت تولید شده در داخل کشور با یک تغییر آب و هوایی دچار تخریب می شود، گفت: با توجه به کاهش اعتبارات نگهداری راه ها در بودجه های سنواتی اگر کیفیت تولیدات نیز کاهش یابد باید منتظر حوادث ناگوار باشیم .
بی توجهی به نگهداری راه های روستایی هزینه های بسیاری به کشور تحمیل می کند
وی با اشاره به کاهش 40 درصدی سهم نگهداری راه های روستای در لایحه بودجه 97 کل کشور، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور بی توجهی به راه ها به ویژه راه های روستایی به هیچ وجه به صلاح نیست زیرا باید در انتظار مهاجرت های بسیار به شهرها باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید در خصوص هزینه نگهداری راه ها در کشور تجدید نظر شود، ادامه داد: اگر هزینه نگهداری راه ها کاهش یابد نگهداری از آن ها به خوبی صورت نگرفته و تخریب مسیرها صورت می گیرد در نتیجه مجبور به هزینه کرد چندبرابری و تزیرق اعتبارات سنگین تری در این حوزه خواهیم شد.
ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی در نگهداری آزادراه ها
وی در پاسخ به این سوال که حضور بخش خصوصی برای توسعه و نگهداری راه ها را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در نگهداری راه های روستایی حضور بخش خصوصی و سرمایه گذار توجیهی ندارد به دلیل اینکه در راه های روستایی نمی تواند وضع عوارض داشت.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سایر راه ها از جمله آزادراه ها و چهاربانده ها باید از توان بخش خصوصی در راستای نگهداری و توسعه مسیرها استفاده کرد./
پایان پیام