محمد باسط درازهی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تغییر آغاز سال تحصیلی در مناطق مختلف کشور،گفت: برگزاری فصلهای آموزشی مدارس برمبنای وضعیت جغرافیایی در استانهای مختلف کشور ایده مناسبی نیست زیرا ما با این شرایط نیازمند چندین نظام آموزشی هستیم.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، زابلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری چندین باره امتحانات نهایی در استانهای مختلف هزینههای سنگینی برای آموزش و پرورش ایجاد میکند، تصریح کرد: طرح سوالات متعدد برای امتحانات نهایی مدارس، علاوه بر ایجاد بروکراسی، هزینه بالایی نیز برای آموزش و پرورش رقم میزند.
درازهی افزود: به جای تغییر در فصلهای آموزشی و برای جلوگیری از تعطیلی مدارس باید امکانات سرمایشی و گرمایشی مدارس توسعه یابند و اگر زیرساختهای آموزش و پرورش توسعه داده شوند، بطور حتم می توان در تمام فصلهای سال در تمام استانهای کشور بدون هیچ مشکلی کلاسهای درس را برگزار کرد؛ بنابراین باید به این امر توجه داشت که هرچه بودجه خرج آموزش و پرورش شود، هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برگزاری فصلهای متغیر آموزشی در استانهای کشور با امتحانات نهایی در مدارس مغایرت دارد، یادآورشد: توقف ایده تعطیلی زمستانی مدارس یا تغییر در آغاز سال تحصیلی، در گرو توسعه زیر ساختهای گرمایشی، سرمایشی وعمرانی است./
پایان پیام