سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه حتی یک ریال نیز برای اجرای سند تحول بنیادین طلب نکرد، گفت: در لوایح ارسالی از دولت کم‌لطفی به آموزش و پرورش همیشه مشهود است.

کم‌لطفی همیشگی دولت به آموزش و پرورش در لوایح ارسالی مشهود است

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه برخی از مسئولان آموزش و پرورش عدم تامین مالی و بسترسازی مناسب ازسوی مجلس را عامل اجرای ناقص سند تحول بنیادین عنوان کرده‌اند، گفت: مجلس نه تنها در لوایح دولت اعتبار آموزش و پرورش را کم نکرد بلکه به آن‌ها اضافه نیز کرده است، گواه این مدعا در لوایح ارائه شده ازسوی دولت برای برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال 97 عیان است چراکه مجلس بودجه در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه را تمام و کمال تصویب و حتی به آن اضافه نیز کرد.

میرزاده با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه حتی یک ریال نیز برای اجرای سند تحول بنیادین طلب بودجه نکرده بود، ادامه داد: این در حالی است که مجلس بیش از به 22 بند به آن به نفع آموزش و پرورش اضافه کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه حتی یک ریال نیز برای اجرای سند تحول بنیادین طلب بودجه نکرده بود، ادامه داد: این در حالی است که مجلس بیش از 22 بند به آن به نفع آموزش و پرورش اضافه کرد.

در لوایح ارسالی از دولت کم‌لطفی به آموزش و پرورش همیشه مشهود است

وی با بیان اینکه در لوایح ارسالی از دولت کم لطفی به آموزش و پرورش همیشه مشهود است، افزود: دلیل این اتفاق را نیز باید ناشی از عدم دفاع جانانه از مواضع آموزش و پرورش توسط وزیر و مسئولان آن در هیات دولت دانست.

میرزاده معتقد است در آستانه تدوین و ارسال بودجه سال 98 بهتراست مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش به جای گلایه از مجلس، تمام تلاش خود را برای  ارائه لایحه‌ای که در آن منافع آموزش و پرورش به خوبی در نظر گرفته شده تلاش کنند.

سند تحول بنیادین بسیار کیفی است لذا اجرای آن زمان‌بر خواهد بود

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین بسیار کیفی است لذا اجرای آن زمان برخواهد بود، توضیح داد: در طول تاریخ هیچگاه سند تحول کامل اجرا نمی‌شود و اندازه‌گیری میزان اجرای آن به سادگی نیست اما می‌تواند بخش عظمی از آن را اجرا کرد.

باید برای سند مصداق‌هایی را پیدا کرد تا بر مبنای مصداق‌ها اجرایی شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد به اینکه باید برای سند تحول که بسیار ثقیل است مصداق‌هایی را پیدا کرد تا بر مبنای مصداق‌ها اجرایی شود در غیر این صورت به دلیل درک نادرست یا ناقص، این سند هیچگاه عینی و عملیاتی نخواهد شد، درواقع سند کلیات و دورنمایی است که باید برای اجرا مصادیق آن را مشخص کرد./

پایان پیام 

برچسب‌ها

آخرین اخبار