عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه از میان هزار مرکز دانشگاه علمی و کاربردی صرفا ۵۵۰ مرکز طی سال جاری دانشجو پذیرش کرده‌اند، گفت: باوجود رشته‌های پودمانی حذف سهمیه شاغلین نمی‌تواند برای این افراد مشکلی ایجاد کند.

امسال550دانشگاه علمی و کاربردی از میان هزار مرکز آموزشی دانشجو پذیرش کردند/حذف سهمیه شاغلین مشکل ایجاد می‌کند؟

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش مسئولان برای حذف سهمیه شاغلین و جذب دانش‌آموزان از طریق کنکور در دانشگاه‌های علمی و کاربردی، گفت: به نظر می‌رسد دانشگاه علمی و کاربردی اکنون مسیر خود را پیدا کرده و در حال طی کردن آن است البته خطاهایی که منجر به توسعه بی‌ضابطه آن شد قابل انکار نیست.

از میان هزار مرکز آموزشی این دانشگاه در سطح کشور صرفا ۵۵۰ مرکز طی سال جاری دانشجو پذیرش کرده‌اند

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی معتقد است به‌دنبال اجرای اهداف مدیریتی دانشکاه علمی کاربردی، از میان هزار مرکز آموزشی این دانشگاه در سطح کشور صرفا ۵۵۰ مرکز طی سال جاری دانشجو پذیرش کرده‌اند، افزود: تلاش مدیران علمی کاربردی برای فعالیت کیفی دانشگاه‌ها ستودنی است چراکه این دانشگاه‌ها باید در زمینه توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و مهارت فعال باشند.  

یکی از رسالت‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزاری رشته‌های پودمانی است، این رشته‌ها برای ارتقاء کیفیت کاری افراد مشغول به کار در یک شغل ایجاد شده‌اند

باوجود رشته‌های پودمانی حذف سهمیه شاغلین در دانشگاه علمی کاربردی نمی‌تواند برای این افراد مشکلی ایجاد کند

وی درخصوص امکان حذف سهمیه شاغلین در کنکور دانشگاه علمی و کاربردی، توضیح داد: یکی از رسالت‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزاری رشته‌های پودمانی است، این رشته‌ها برای ارتقاء کیفیت کاری افراد مشغول به کار در یک شغل ایجاد شده‌اند، تا با ارتقاء مهارت و تخصص از حال تجربی خارج شوند، بنابراین به نظر می‌رسد باوجود رشته‌های پودمانی حذف سهمیه شاغلین نمی‌تواند برای این افراد مشکلی ایجاد کند.

واحدهای دانشگاهی حذف نمی‌شوند بلکه در حال ادغام هستند

ساداتی‌نژاد درباره اینکه طبق تشخیص مسئولان، واحدهای دانشگاهی حذف نمی‌شوند بلکه در حال ادغام هستند، گفت: اگر این کار سبب تقویت رشته‌ها شود قابل قبول است لذا باید کمک کرد مراکز آموزشی قوی‌تر و فنی‌تر داشته باشیم، همچنین مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی باید تلاش کنند دانشجویانی در این دانشگاه‌ها تربیت شوند که در زمان فارغ‌التحصیلی یا شاغل باشند و یا کارآفرین.

برای تقویت واحدهای فناور فعال با بانک‌ها قرارداد منعقد شود تا به آن‌ها وام پرداخت شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه در گذشته به تعدادی از موسسات آموزش آزاد بدون صلاحیت امکان برگزاری دوره‌های کاردانی و کارشناسی داده شد که این اقدام اکنون مشکلاتی را ایجاد کرده لذا باید به مرور این فرصت از آن‌ها گرفته شود، بیان کرد: همچنین بهتر است برای تقویت واحدهای فناور فعال در کنار مراکز علمی کاربردی، با بانک‌ها قرارداد منعقد شود که به مراکز مهارتی و دارای توانمندی وام بدون بهره یا با بهره بسیار کم پرداخت شود و این تسهیلات تنها صرف امور کارآفرینی و پژوهشی استفاده شود./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار