به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: روز گذشت یکی از همکاران به بنده چندین اتهام را وارد کردند که برخی از این اتهامات را بنده متوجه مجلس میدانم و بر خود واجب دانسته که از صحن مجلس دفاع کنم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک مورد بیان شده که بنده در 6 جلسه کمیسیونها و کمیتهها راجع به طرح خودروسازی حضور داشتهام در حالی که از تاریخ 2/11/97 طرح ساماندهی بازار خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد مستندات موجود است و با مشاهده صورتجلسهها میتوان فهمید که بنده در هیچ کدام از جلسات شرکت نکردهام و تنها در یک جلسه حضور داشتم که نهایتاً آن جلسه نیز تشکیل نشد.
وی افزود: در مورد دیگر بیان شده که این طرح خارج از مجلس بسته شده و کسانی که پشت این طرح بودند اعتراف کرده و هم اکنون در زندان به سر میبرند در حالی که این طرح به امضای 216 نفر از نمایندگان رسید و به آنها اتهام بیاطلاعی و عدم آگاهی از این طرح زده شد که با این وجود باید گفت که بسیاری از نمایندگان با تصویب این طرح نشان دادند که به صورت آگاهانه، مدبرانه و با شناخت از جامعه به آن رأی دادهاند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مافیای خودرو در بیشتر جاها نیرو دارد که به عنوان موردی فردی به عنوان مدیر کل امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت عضو هیأت مدیره شرکتهای خودروسازی بود و همچنین فردی به عنوان رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان در هیأت مدیره شرکتهای خودروسازی نیز فعالیت میکرد و دهها مورد دیگر که متأسفانه این وضعیت را شاهد هستیم.
پارسایی اظهار کرد: از روزی که بنده به عنوان مدافع حقوق ملت پا به عرصه گذاشته تحت آماج حملات و تهمتهای مالی قرار گرفتهام اما برای من از صحن مجلس بسیار عجیب بود و اینکه افرادی از صنعت فشل خودروسازی حمایت میکنند باید این پنبه را از گوش خود خارج کنند که با اتهام، تهمت و تهدید بتوانند بنده را از اعلام مواضع منصرف کنند که خوشبختانه گزارش آن در کمیسیون اصل 90 در حال انجام است که مراحل پایانی خود را سپری میکند، در آینده نزدیک در صحن ارائه خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از کمیته تحقیق و تفحص و صنعت خودروسازی میخواهم که در خصوص نیروهای به کار گرفته شده سفارشی تحقیق صورت گرفته تا علت پرداخت با تأخیر بدهی قطعه سازان پرسیده شود که چرا برخی قطعه سازان به صورت نقدی و برخی نیز سالها مطالبه دارند که مجبور به تعدیل نیرو شدهاند که باید در این خصوص از آنها توضیح خواسته شود./
پایان پیام