به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شیوا قاسمی پور،نماینده مردم مریوان و سروآباد در بازدید از ستاد اداره کل تامین اجتماعی کردستان با ابراز خرسندی از اقدامات اخیر سازمان تامین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات الکترونیک و ایجاد شرایط مناسب برای خدمت رسانی به بیمه شدگان با توجه به پروتکل های بهداشتی، افزود: آرامش و نظم خوب اداری در مجموعه تامین اجتماعی استان با وجود حجم کار و تعداد بالای مخاطبان از مواردی است که قابل ستایش بوده و بیانگر تدابیر مدیریتی مطلوب در مسیر مشتریمداری است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان ، تامین اجتماعی را سازمانی خدمت رسان به مردم دانست و از خدمات مطلوب و پیگیری های مسئولان و کارکنان تامین اجتماعی استان تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به خدمات قابل توجه سازمان تامین اجتماعی در ایام بیماری کرونا به صورت غیرحضوری افزود: حذف فرآیند استعلام استحقاق دفاتر درمانی به صورت حضوری و جایگزین نمودن روشهای اینترنتی و ussd از اقدامات قابل توجه سازمان در دوران بیماری کووید-19 است و امیدواریم دفترچه های درمانی در آینده نزدیک کاملا حذف شوند.
نماینده مردم مریوان ادامه داد: طبق اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و درآمد های حاصل از مشارکت مردم برخورداری تمامی مردم از حمایت های تامین اجتماعی را فراهم آورد و با توجه به اینکه از ابتدای سال 98 دولت حمایت خود را درجهت تامین و پرداخت بخشی از میزان حق بیمه اقشار آسیب پذیر همچون باربران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، رانندگان و شاغلان صنایع دستی قطع نموده است بنابراین دولت موظف است درجهت حمایت از این قشر درمناطق محروم منابع مالی لازم را دراختیار سازمان تامین اجتماعی قراردهد، و این موضوع به زودی پیگیری خواهد شد.
قاسمی پور با بیان اینکه تأمیناجتماعی بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور در شرایطی تلقی می شود که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است، تاکید کرد: وظیفه اصلی این سازمان، حراست و صیانت از نیروی کار و ایجاد رضایت مندی و امنیتخاطر در جامعه است.
مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در این دیدار ضمن ارائه گزارش از وضعیت سازمان در استان اظهار داشت: آرمان والای سازمان تأمین اجتماعی خدمت رسانی به روز و به موقع به بیمه شدگان و کارفرمایان است و ارتقاء شعب و افزایش کارگزاری ها و ارایه خدمات متنوع سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان در استان گامی موثر برای سرعت دهی و اطمینان بخشی در انجام کارهاست.
وی به تلاشهای سازمان در جهت ارائه خدمات به شیوه الکترونیکی اشاره نمود، عنوان کرد: در راستای کاهش مراجعات ، سهولت و تسریع در امور مراجعین سازمان ، بخشی ازخدمات درحوزه های مستمری، نام نویسی و حسابهای انفرادی، وصول حق بیمه ، امور فنی بیمه شدگان ، بازرسی و امور مالی جهت بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران ازطریق ثبت نام در سامانه درگاه خدمات غیرحضوری به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir صورت می گیرد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،شایان ذکر است به دنبال این بازدید طی نشستی مشترکی با حضور روسای: کانون کارفرمایان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کانون پیمانکاران استان، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج و ... ، مهمترین موضوعات بیمه ای در حوزه انتخابی این نماینده مجلس مورد نقد و بررسی قرار گرفت و با اهدای لوحی از طرف نمایندگان کارفرمایی و کارگری استان به جهت تعامل دوسویه و مسمتر با مجموعه تامین اجتماعی استان و انعکاس مشکلات و دغدغه ای بیمه شدگان تقدیر و تشکر به عمل آمد./
پایان پیام