به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ جعفر قادری نماینده شیراز و رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
در شرایطی که واردکننده محدودیتی برای تعیین قیمت خودرو وارداتی ندارد، کاهش حقوق ورودی یا محدودیت صدور مجوز اختصاصی به افراد خاص به بهانه دراختیار نداشتن ارز، رانت زیادی نصیب وارد کننده میکند؛ یعنی آنچه این روزها شاهد آن هستیم.
برای اصلاح این روند بهتر است که دولت مجوز واردات را از طریق مزایده به متقاضیان واگذار و تفاوت مبلغ مزایده و حقوق ورودی ۸۰ درصدی مصوب بودجه را صرف واردات لوکوموتیو، واگن، اتوبوس و مینیبوس یعنی توسعه حمل و نقل عمومی به نفع روستاها و شهرهای کوچک کند.
مزایده مجوز واردات با وجود تولید داخلی و ورود قطعات در قالب CKD و SKD قیمت خودرو وارداتی در داخل را افزایش نمیدهد.