سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش برای پاسخگوی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: با پیشنهاد کمیسیون در نشست روز گذشته قرار شد عددی برابر ۵%‌ حدود ۳ الی ۵ هزار نفر ردیف ویژه برای آزمون کیفیت بخشی داوطلبانی که با فرض مثبت بودن آزمون کتبی تنها موفق به قبولی در مصاحبه‌ها نشده‌اند، اختصاص یابد تا حقیقت مصاحبه این گروه از متقاضیان مشخص شود.

اکثریت نمایندگان از پاسخ‌های وزرای علوم و آموزش و پرورش قانع شدند/ بررسی آخرین وضعیت داوطلبان آزمون‌های کیفیت بخشی، آموزگاری و دبیری

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در تشریح نشست روز گذشته (۲۰ خرداد ماه) کمیسیون آموزش، گفت: در ابتدای این نشست سیمایی صراف وزیر علوم و تحقیقات و معاونان وزارتخانه متبوعش در جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حاضر شدند، در این نشست نمایندگان مباحث گوناگون از مرجعیت و پیشرفت علمی تا نحوه انتصابات در دانشگاه‌ها و حتی با سرپرست اداره شدن برخی از دانشگاه‌ها مورد بررسی گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جلسه امروز به مشکلات و مسائل وزارت علوم به صورت ویژه پرداخته شد، افزود: در این نشست وزیر علوم به سوالات نمایندگان پاسخ داد، اکثریت نمایندگان از پاسخ‌ها قانع شدند و مقرر شد؛ تعداد نمایندگانی که از سوالات قانع نشدند در نشست بعدی توضیحاتی بیشتری ارائه شود تا مسیر تبادل نظر در حوزه آموزش عالی به سمتی پیش رود که نمایندگان نیز از این سوالات قانع شوند و سوالی به صحن ارجاع داده نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این جلسه وزیر آموزش و پرورش دو مبحث مهم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: آخرین وضعیت داوطلبان آزمون‌های کیفیت بخشی آموزگاری و دبیری بررسی شد و همچنین درباره شیوه نامه ابلاغ همکاری‌های غیر رسمی شامل نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها و طرح امین‌ها مباحثی صورت گرفت. در بخش نخست نکات مهمی در قالب گزارش در خصوص فرآیند کمیسیون در شکل گیری کمیته حقیقت یاب ارائه شد و نمونه‌ای از پرونده‌هایی که در کمیته یاد شده مورد توجه قرار گرفت به صورت ویژه تشریح و مقرر شد؛ برای حل مشکلات آزمون کیفیت بخشی و دبیری راهکارهای مناسبی ارائه شود. 

عظیمی‌راد با تاکید بر اینکه مقرر شد آموزش و پرورش از ظرفیت آزمون امسال به صورت ویژه برای آزمون‌های کیفیت بخشی بهره بگیرد، یادآور شد: با پیشنهاد کمیسیون در این نشست قرار شد عددی برابر ۵%‌ حدود ۳ الی ۵ هزار نفر ردیف ویژه برای آزمون کیفیت بخشی داوطلبانی که با فرض مثبت بودن آزمون کتبی تنها موفق به قبولی در مصاحبه‌ها نشده‌اند، اختصاص یابد تا حقیقت مصاحبه این گروه از متقاضیان مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی مجدد پرونده‌های آزمون استخدامی وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش از ابتدای بررسی پرونده‌های استخدامی ادعا داشتند که خطایی در این راستا صورت نگرفته است، با تلاش کمیسیون، ارزیابی مجدد پرونده‌ها به روشی که اعضای کمیسیون مشخص کرده‌اند انجام پذیرفت و مقرر شد؛ در نشستی طی هفته آینده این موضوع در دفتر وزیر مورد بررسی قرار بگیرد تا تصمیماتی به نفع داوطلبان اتخاذ شود.

عظیمی‌راد با تاکید بر اینکه ساماندهی معلمان غیررسمی در نشست روز گذشته کمیسیون بررسی شد، اظهار داشت: قرار شد شیوه نامه ساماندهی معلمان غیر رسمی در نشستی در روزهای آینده رسیدگی و محتوا و زمان شیوه نامه مورد بررسی قرار بگیرد، همچنین در این جلسه وزیر پاسخگوی سوالات نمایندگان در سطح استانی و ملی بود، در نهایت اکثریت نمایندگان از سوالات وزیر قانع شدند و مقرر شد؛ وزیر جلسه‌ای برای اقناع سایر نمایندگان در روزهای آینده تشکیل دهد./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار