عضو کمیسیون بهداشت مجلس، ارتباطات پایدار و حضور لحظه‌ای هلال‌احمر را کلید مدیریت بحران دانست و گفت: کمیسیون آمادگی دارد در حوزه تجهیز و پشتیبانی از هلال‌احمر، همکاری جدی داشته باشد، باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا در مواقع بحرانی، کشور با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی باشد.

ارتباطات پایدار و حضور لحظه‌ای هلال‌احمر، کلید مدیریت بحران است/ آمادگی کمیسیون بهداشت برای همکاری در حوزه تجهیز و پشتیبانی

محمدرسول شیخی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به نقش کلیدی جمعیت هلال‌احمر در مدیریت بحران‌ها، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و تجهیز هرچه بیشتر این نهاد تأکید کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر جنگ تحمیلی اخیر، افزود: خدمت خالصانه این عزیزان در تمامی بحران‌ها، جنگ و حوادث طبیعی، قابل تقدیر و الهام‌بخش است و هلال‌احمر با کمترین امکانات، حضوری مؤثر و قابل تحسین در میدان دارد.

شیخی‌زاده با اشاره به مدیریت مؤثر و اصلاح‌محور مسئولان این حوزه، ادامه داد: رئیس جمعیت هلال احمر با شجاعت و شناخت دقیق از وضعیت میدانی، پس از حوادث اخیر اقدام به ارزیابی اجتماعی کرده و با شناسایی نقاط ضعف، مسیر اصلاح و تقویت را در پیش گرفته‌ است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دوازدهم، با یادآوری اینکه جمعیت هلال‌احمر نخستین گروه امدادی حاضر در تمامی بحران‌ها است، گفت: اهمیت ارتباطات در مدیریت بحران است و در کشوری به وسعت ایران، اگر ارتباط سریع، روان و به‌موقع برقرار نباشد، به طور قطع در هماهنگی‌ها خلل ایجاد می‌شود و حتی یک ضعف کوچک در زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند کل عملیات امدادرسانی را با چالش مواجه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نیز آمادگی دارند در حوزه تجهیز و پشتیبانی از هلال‌احمر، همکاری جدی داشته باشند، باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا در مواقع بحرانی، کشور با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی باشد./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار