به گزارش خبرنگار خانه ملت، جعفر قادری رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس در بازدید از کمربندی شمال شرق شیراز ، گفت: کمربندی شمال شرق شیراز به طول حدود 21 کیلومتر، قسمتی از رینگ اول کمربندی شیراز است که با پیشرفت فیزیکی حدود 40 درصد به دلیل مشکلات اعتباری چند سال است که متوقف شده است.
قادری افزود: درصورتی که این محور به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد علاوه بر اینکه ترافیک کمربندی جنوبی شیراز که در حال حاضر دارای مشکلات عدیده ای است به طور چشمگیری کاهش داده و همچنین وسایل نقلیه ای که از استان های شرقی و جنوبی کشور شامل هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و شهرعسلویه و شهرهای شرقی استان فارس قصد عبور از شیراز و حرکت به سمت استان اصفهان را دارند دیگر نیاز نیست وارد شهر شیراز یا کمربندی جنوبی گردند و مستقیم از کمربندی شمال شرق وارد بزرگراه یا آزادراه شیراز – اصفهان شده که این موضوع به کاهش ترافیک کمربندی جنوبی کمک کرده و همچنین مسافت را حدود 20 کیلومتر کوتاه تر میکند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در حال حاضر با تفاهم نامه ای که ما بین شرکت ساخت و زیربناها و شهرداری شیراز و شرکت آریا مسیر پارس در حال انعقاد است امیدواریم این پروژه مهم و حیاتی از طریق مشارکت؛ در آینده نزدیک به اتمام برسد تا گرهگشای ترافیک شرق شیراز شود که ما این مسئله را به جد پیگیری می کنیم./
پایان پیام
نظر شما