به گزارش خانه ملت؛ در نتیجه پیگیریها و تلاشهای محمد کعب عمیر،نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، جلسهای با حضور معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. موضوع این جلسه، بررسی اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ ملی به منظور ایجاد ردیف اعتباری در بودجه سالانه کشور برای احداث پل ارتباطی کرخه – شعیبیه بر روی رودخانه دز بود.
در این نشست، محمد کعب عمیر با تشریح ابعاد مختلف این پروژه راهبردی، بر لزوم تسریع در اجرای آن تأکید کرد.
وی احداث پل را عامل مهمی در تقویت پیوندهای فرهنگی و اجتماعی، کاهش هزینههای حملونقل، صرفهجویی سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار لیتر سوخت و نیز کاهش ۱۶/۷ درصدی بار ترافیکی از محورهای اصلی دانست.
محمد کعب عمیر همچنین خاطرنشان کرد که احداث این پل میتواند مسیر تردد زوار اربعین حسینی(ع) و ترانزیت کالا را از ۸۵ کیلومتر به ۱۵ کیلومتر کاهش دهد و نقش اساسی در توسعه منطقهای ایفا کند.
در پایان جلسه و پس از ارائه توضیحات فنی و کارشناسی از سوی محمد کعب عمیر، مجموعه وزارت راه و شهرسازی با احداث این پل موافقت کرد. این موافقت نقطه عطفی در مسیر تحقق مطالبه جدی مردم شوش، کرخه و شعیبیه محسوب میشود که با پیگیریهای خستگیناپذیر نماینده آنان، جنبه عملیاتی به خود گرفته است.
بازدید محمد کعب عمیر و مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان خوزستان از مسیر پل کرخه (خسرج)
عملیات بهسازی و آسفالت مسیر پل کرخه (خسرج) با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال رسماً آغاز می شود؛ وعده های کعب عمیر به مردم خسرج یکی پس از دیگری عملی می شوند و رنگ محرومیت از روستاهای خسرج در حال برچیده شدن است.
مسیر پل کرخه (خسرج) پروژهای که نتیجه بیش از یک سال پیگیری مداوم نماینده شوش و کرخه است و نقطه عطفی در توسعه زیرساختهای ارتباطی منطقه به شمار میرود با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.
این خواسته دیرینه مردم غرب کرخه با پیگیری های بی وقفه فرزند آنها در مجلس شورای اسلامی تحقق یافت.
پل کرخه؛ از شریان حیاتی روستاهای غرب کرخه تا مسیر جایگزین شوش–اهواز
احداث پل کرخه که سال گذشته با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال و در مدت زمانی کوتاه به بهره برداری رسید، اکنون با بهسازی مسیرهای دسترسی، بیش از پیش اهمیت خود را نشان میدهد.
این پروژه ضمن تسهیل تردد روستاهای غرب کرخه به مرکز شهرستان و مرکز استان، نقش چشمگیری در کاهش مشکلات ترافیکی و ارتقای ایمنی خواهد داشت.
از سوی دیگر، محمد کعب عمیر نماینده شوش و کرخه در مجلس،در حال پیگیری برای ارتقای مسیر پل کرخه – حمیدیه از یک راه روستایی به راه اصلی است؛ اقدامی راهبردی که موجب میشود این مسیر در مواقع اضطراری و بروز حوادث، به عنوان یک مسیر جایگزین مورد استفاده قرار گیرد و بار ترافیکی محور شوش – اهواز را پوشش دهد./
پایان پیام
نظر شما