فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت در رابطه با فرصت های ایران برای ورود به بازارهای شمال آفریقا، گفت: شمال این قاره پهناور به عنوان یکی از بازارهای رو به رشد، پتانسیلهای زیادی برای همکاریهای تجاری و سرمایهگذاری دارد. کشورهای این منطقه به ویژه مراکش، تونس و الجزایر، دارای نیازهای متنوعی هستند که میتواند فرصتهای مناسبی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی فراهم کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی کشورهای شمال آفریقا، تأمین محصولات غذایی و کشاورزی است، اظهار کرد: با توجه به تنوع اقلیمی و تولیدات کشاورزی کشورمان، ما میتوانیم در این زمینه همکاریهای مؤثری داشته باشیم؛ همچنین، ایران میتواند در زمینههای فناوریهای نوین کشاورزی و مدیریت منابع آب نیز تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.
وی با بیان اینکه برای موفقیت در بازارهای شمال آفریقا، ضروری است که با فرهنگ و سلیقههای محلی این منطقه آشنا شویم، ادامه داد: بنابراین تحقیقات بازار و شناخت نیازهای مصرفکنندگان میتواند به ما کمک کند تا محصولات خود را بهتر معرفی کنیم و با استقبال بیشتری مواجه شویم لذا نقش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این زمینه پررنگ تر می شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد شبکههای توزیع مناسب و همکاری با کشورهای آفریقایی میتواند به تسهیل فرآیند ورود به بازارهای شمال این قاره کمک کند، تصریح کرد: در این میان نباید فراموش کرد شمال آفریقا به ویژه در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساختها دارای پتانسیلهای بالایی است؛ جمهوری اسلامی میتواند با انتقال فناوری و سرمایهگذاری در این بخشها، به توسعه پایدار این کشورها کمک کند و این امر سبب ارزآوری خواهد شد.
مالکی با تاکید بر اینکه بهره مندی از نگاه بلندمدت و استراتژیک به بازارهای شمال آفریقا دارای اهمیت دوچندان است، خاطرنشان کرد: به عبارتی همکاریهای تجاری میتواند به رونق اقتصادی دو طرف کمک کند و فرصتهای جدیدی را برای توسعه فراهم کند لذا باید شرایط فعالیت برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایرانی بیش از پیش فراهم شود./
پایان پیام
نظر شما