عضو کمیسیون آموزش مجلس، با انتقاد از دخالت غیر کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه کنکور، هشدار داد که این رفتار باعث سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده و مسیر عدالت آموزشی را تهدید می‌کند.

امامی راد؛ تصمیمات نادرست در کنکور، داوطلبان را سردرگم کرد/ ماراتن کنکور را  به عرصه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنید

حسین امامی‌راد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به تبعات مصوبه اخیر کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تغییرات مکرر و زودهنگام در سیاست‌های آموزشی و نحوه برگزاری آزمون‌های ملی طی سال‌های اخیر، موجب سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده و اعتماد عمومی به فرآیند تصمیم‌گیری در این حوزه را تضعیف کرده است.

وی در ادامه افزود: این تجربه نشان می‌دهد که تنها مرجع قانونی برای اتخاذ تصمیمات اساسی در زمینه آموزش، مجلس شورای اسلامی است و نقش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به عنوان نهاد تخصصی، باید در تدوین و تصویب سیاست‌ها برجسته شود.

انتقاد از دخالت‌های غیر هماهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی

نماینده مردم چناران، طرقبه‌شاندیز و گلبهار در مجلس، با انتقاد از دخالت‌های غیر هماهنگ برخی نهادها از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: ورود بدون هماهنگی این نهادها، در عمل باعث ایجاد ابهام، سردرگمی و خسارت برای متقاضیان کنکور شده است، کمیسیون آموزش همواره بر این اصل پایبند بوده که تصمیمات کلان در حوزه آموزش و آزمون‌های ملی باید مبتنی بر بررسی‌های علمی، داده‌محور و کارشناسی اتخاذ شود.

امامی راد؛ تصمیمات نادرست در کنکور؛ داوطلبان را سردرگم کرد/ ماراتن کنکور را  به عرصه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنید

امامی‌راد ادامه داد: انتظار ما این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی با شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات واقعی دانش‌آموزان و خانواده‌ها، با کمیسیون تخصصی مجلس هم راستا شود تا اختلاف نظرها به زیان متقاضیان تمام نشود. شفافیت در فرآیند تصمیم‌گیری و حمایت از دانش‌آموزان باید اولویت اصلی نهادهای تصمیم‌ساز باشد و هرگونه تصمیم غیرهماهنگ می‌تواند مسیر عدالت آموزشی را مختل کند و موجب بی‌اعتمادی عمومی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حل مسائل مرتبط با کنکور باید در قالب وفاق ملی و با همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط انجام شود و نباید به عرصه‌ای برای بازی‌های سیاسی تبدیل گردد، مجلس و کمیسیون آموزش آمادگی کامل دارند تا با اتخاذ راهکارهای تخصصی و کارشناسی، حقوق و منافع دانش‌آموزان را تضمین کنند و مسیر عدالت آموزشی را مستحکم سازند. /

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha