عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن تشریح دلایل تبدیل خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای، گفت: اگر قیمت خودروها واقعی شود باید تعرفه‌ها نیز تعدیل و واردات خودرو آزاد شود تا خودروسازان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تولیداتشان رقابت کرده و سود خود را نیز از حاشیه بازار کسب کنند.

چرا خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است؟

روح‌اله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به راهکار کنترل قیمت خودرو و تنظیم بازار، گفت: قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت است که بر مبنای مولفه‌هایی که دارند، انجام می‌دهند و خودروسازان هم موظف به رعایت دستورات این شورا هستند.

نماینده مردم بوئین‌ زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما اعتقاد داریم باید اجازه دهند خودرو وارد شود و در این حوزه محدودیتی هم وجود نداشته باشد و خودروسازان را نیز آزاد بگذارند تا بر مبنای قیمت بازار خرید و فروش کرده و سود خود را هم در حاشیه بازار کسب کنند. اگر قیمت‌گذاری دستوری برداشته شود قطعاً بر کاهش قیمت خودرو هم تاثیرگذار خواهد بود چرا که اگر قیمت‌گذاری به تناسب بازار باشد تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: وقتی ارزش پول ملی پایین باشد مردم برای حفظ سرمایه خود نسبت به خرید خودرو اقدام می‌کنند و در این شرایط خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل می‌شود.

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha